AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
10.367

Hur sugna börjar ni bli?

Sida 2 av 5
ja
150
jas01
BMW 530D F11 -13
BMW X1 2,0D -11
Hämtade den "lilla" på service och körde hem och bytte till den "stora", taket var redan nere, sedan iväg på lite småvägar i vårsolen. Riktigt gött, sitter fortfarande och flinar.

Jonas
Visa användare
178
Karin
BMW 325i -05
Var och provkörde zätan lite idag, den är avställd fortfarande men bara en liten tur i området =D Det var så kuul, oh längtar tills dom tar bort det förädiska gruset.
Samma här väntar väl mest på gruset men dom är inte så snabba här i stan...Såg nog säsongens första Z:a här i jönköping mmmm lyckans ost ; )

\\\Linus
Visa användare
177
jonteandersson
BMW X5 3,0l -03

Nu måste jag påtala min glädje igen. Som egen företagare kan man lyckligt nog (dumt nog) ta en dag ledigt och pysa runt. Tryckte i en Curtis Mayfield-platta, cabba ner och gled ut mot Bokskogen (ni från Malmö med omnejd förstår var jag talar om) och bara drog runt på dessa slingriga, fina vägar och njöt. Solen sken och motorns ljuva stämma ekade otroligt fint mot "skogsväggarna". Får rysningar bara jag tänker på det.

Lyfter tråden lite...

Fråga:

När har ni tänkt att ställa på era "zätor"? Visst, vädret avgör en hel del men sett till era tidigare påställningar kanske det går att utläsa ett visst mönster..?

Själv satsar jag på mars månad - förmodligen i månadens mitt...
Så fort bilen som sopar gatorna rena från grus har gjort sitt är det dags! Har tagit ett par turer under vintern men främst M Roadstern lider svårt av att luftintagen i fronten för bromskylning (?) på nolltid fylls med otrevligt grus som både kan ge stenskott och repor i luftintagen. Tre-komma-nollan lider inte av samma problem eftersom den har dimljus istället för luftintag, verkar också som att däcken inte drar upp fullt lika mycket grus. Antar att det senare beror på mindre bredd och ev. även ett annat mönster.

Vinterns höjdpunkt var en tur den 23:e december. Givetvis var taket nere och grannarna sände blickar som talade för att jag i kvarteret antagligen inte anses ha alla knivar i lådan.

Ingen av bilarna är avställda under vintern, frågan om påställning utgår således. Nya skattemärken ska däremot på i samband med att pyjamaserna åker av. Tycker det är väldigt vänligt att de i år skickat ut skattemärken i färgen imolaröd...matchande ;)
Visa användare
232
pane
530D X-Drive 2014
Alpina Roadster S -04
Grymt sugen...... men vi har en snöhög på baksidan vid vändplanen som är 1.5 meter över basketkorgen så nån Z är INTE på väg ut hos mig ännu......är på väg utomlands till 25-30 graders värme så suget lär ju inte avta iaf.....

Det blir nog påställning senast mitten av april iår.

/Pane
Visa användare
331
riwa
318iT -04
Z3 3.0R -00
Jag tror att jag ställde på 7 Mars förra året. Gör nog liknande i år om vädret tillåter. Det gör nästan ont så sugen som man är nu att få åka ut igen efter vinterns piffande och drömmande. Har monterat fjäderbensstag fram i vinter och hoppas det märks skillnad.

Riwa
Visa användare
517
Rollebolle
Z3 roadster 3.0 01
Sugen är man, men det lär dröja tills de sopat upp all grus mao april. Självklart ser jag fram emot mantorp i maj också :)

Mvh/Rolle
Visa användare
147
Monobike
535iM -00
Just nu känns det som det dröjer ett bra tag till, hoppas våren kommer snabbt i år. Jag brukar vänta till saltsmörjan har regnat bort från vägarna innan man vågar sig ut.
Blir suget för stort behöver jag bara ta en titt på vinterbilens underrede, då kommer jag snabbt i andra tankar :)
Ha
30
Hardskalis
120i M-sport
ja nu lockar det att plocka ut den men räknar med att ställa på min bil i slutet av mars, måste besikta min samma dag som på ställningen... å i början på april åker jag utomlands så när man kommer hem vill man ju bara
kunna köra=)
fast man har ju lite att göra klart tills dess med med projekten man har på börjat...
Th
31
Thomasz
Z3 Roadster 1.9 -99
"Än så är det långt till vår, innan Z på gatan står"
Skämt å sido. Det blir nog till månadskiftet mars/april om vädret tillåter. Har en del saker kvar att fixa innan jag anser att bilen är redo för en premiärtur.
so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

Beställde olja till vårservicen idag. Men det dröjer nog till April innan jag ställer på.

Mvh Henrik
Visa användare
72
Tompa_master
Bmw z4/04
Jo vist blir man sugen av att ta en sväng men det blir inget före 1 april min del.Men i dag var jag och starta pärlan och drömde bort mig ett tag.ska lämna in bilen på Diteck i skövde om två veckor.nya däck ska på.se är det bara att åka(vi synss på vägen Z-or)

Tompa_master
cl
17
cleo
BMW Z4 3,0
Sugen, minst sagt. Så jäkla trött på vinter SAABen.

Till nästa vinter, blir det något från 3-serien.

Håll ut snart är våren här.

//cLeO
trampbilen
Hej, jag har precis köpt min inte hämtat den hos bilfirman för mycket snö. En z3 2001 2,2 med 11 000 mil. Men tar nog hem den nu till helgen vill att den skall stå under tak. Skall bli kul att få köra under kommande säsong och höra alla Era upplevelser här inne också.
/Jonas

Bi
155
Bilen
135i Cab Cobb E88 -09
Audi A6 2.0T Sedan -06
Z4 3.0 Roadster -04
Körde till BMWs lackverkstad igår för omlackering av hela fronten, fint väder var det också...

ska bli trevligt att få tillbaka den om ett par veckor så man får köra lite mer..

På söndag är vi inne i mars så visst stundar våren!
Visa användare
517
Rollebolle
Z3 roadster 3.0 01
2 månader till får man försöka överleva :) I år ska jag försöka göra lite fler mil än förra årets 300
Na
22
Napstar
Z3M Coupe -99
Jag pallade ner min M coupe i torsdags 26/2 med nya oljor överallt o nyvaxade fälgar och när den stog där visserligen dammig så va jag bara TVUNGEN o ta en sväng innan jag tvättade av den..
1 april ställs min pärla på o jag längtar :D
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.