|
|
|
|---|---|
|
Var och kikade på en E65 i helgen. När man trycker på knappen på bagageluckan öppnar den sig halvvägs. Skall den inte öppna sig hela vägen? Å vad kan i så fall vara felet? Kostnad? (Prutläge :) ) | |
|
Den ska öppna sig helt, det kan vara för lågt oljetryck i hydrauliksystemet. Kolla även så att du kan stänga den helt med fjärren genom att hålla knappen intryckt hela tiden. |
|
|
Det kollade jag inte (Får testa vid nästa tillfälle) Även vid stängning så gick den bara halvvägs ner. Hydraulpumpen kanske är på gång? |
|
|
Vet inte vad det sitter för system på E65. Men är det ett liknande som på E38 så kan det fattas olja i systemet och då beter den sig som du beskriver. Har åtgärdat detta problem på min E38 och det kostade 278:- i repsats (4dl olja och nya packningar till på-fyllningsskruven) samt 1h i jobb. Oftast så hör man att get "gurglar" från pumpen under öppning. Testa att parkera den i motlut samt omvänt och se om det skiljer. Mvh. Patric, BMWCS #4598 |
|
|
ja ser lite annorlunda ut än på min e38aLänk Länk |
|
|
Jag har fått liknande problem på min, ibland går den hela vägen och ibland står den bara still, den öppnas men går inte upp hela vägen....finns det nån instruktion här på forumet för hur man åtgärdar felet...det är väl inte så stor projekt.....tips !? BMW - Bil Med Wingar |
|
| är det säkert att ni har en sådan konstruktion av luck öppning,de finns även sådan lucka som endast låser upp o sedan är det gasdämprna som ska lyfta upp luckan?Länk | |
|
Jo, jag har inte den funktionen soft close, men när man ska öppna den , då ska den gå upp hela vägen....men det gör den inte.. BMW - Bil Med Wingar |
|
| ifall du har detta system så ska du höra en pump som ljuder. | |
| Det är en hydraulpump som stänger och öppnar bakluckan på E65. Repsatsen som innehåller oljan kostar kring 400:- om jag minns rätt. Satsen innehåller några O-ringar och några packningar men troligen behöver du endast fylla oljan vilket inte är så krångligt. | |
|
Var hittar jag olje behållaren !? BMW - Bil Med Wingar |
|
| den finns nog på höger sida bak Länk | |
|
Det är den cylindriska delen på undersidan av komponent 1 i bilden. Och den sitter mycket riktigt på höger sida bakom inredningen i bakluckan, när du lossat inredningen syns hydraulenheten. |
|
|
ska försöka lokalisera den efter jobb. tack för allt.... BMW - Bil Med Wingar |
|
|
Har en 730d -06. Du har förmodligen inte automatisk öppning på din bil. Min har inte det men öppnar sig helt så länge den inte står i uppförslut eller i motvind. Då orkar inte gasdämparna med att trycka upp luckan. Tror denna "kraft".. sedan blir sämre med åren. Nya gasdämpare om du vill impa igen, för fräckt är det ! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.