|
|
|
|---|---|
|
Hej alla! Jag har haft problem med min larmindikator (carguard) som skall sitta fäst i vindrutan vid förarsidan. Vid varma väderlekar (gassande solsken alltså) så har den helt sonika släppt.. och visst, trycker man tillbaka den så håller det säkert i 2 dagar till... Men oundvikligen så kommer den släppa och istället hänga i sladden... Jag har försökt med att använda carguard's "klistermärken" som jag köpte för att "göra-om; göra-rätt" men även då har den släppt, trots att jag rengjorde rutan med sprit innan för att se till att inte trafikfilm eller dyl. orsakade dålig vidhäftning. Så, tänkte kolla om det finns tips på hur man enklast kan få fast indikatorn på ett snyggt sätt, utan att använda några permanenta lösningar såsom smältlim m.m. Med fundersamma hälsningar, Marcus | |
| Inga tips? | |
|
Hade samma problem på min andra bil. Försökte med samma saker som du men med samma nedslående resultat. Jag orkade inte bry mig om det till slut så jag klämde fast den lite längre ned på rutan mot instrumentpanelen liksom och då sitter den fast. Har ingen aning om varför det blir så, för jag har inte haft det på andra bilar med larmmojj. Kan det kanske vara välvningen på rutan som gör att det inte fäster??? Sorry, inga direkta bra tips jag kom med. Niklas Fransosen |
|
|
Om de e rutan som är välv så finns följande lilla trix. Tejpa rutan där mojutten ska sitta med masktejp, balnda till lite 2 komp spackel eller epoxy, klegga på på tejpen och tryck dit larmmujutten. Eventuallt kan man vänta lite tills spacklet börjat härda och blivit lite segare. Sen är de bara att ta loss allt, slipa till kanterna på spacklet och måla svart. Lossnar mojutten från spacklet kan man ju ta något jävulsklister. Sen sätter man "carguard" klistermärket där tejpen satt. // Anders |
|
|
Rutan på 3-serien är inte särskilt välvd, så jag tror inte det är problemet. Annars tycker jag epoxy eller spackel känns som en för permanent lösning, eller? Nåja, blir väl till att lämna in till någon som "vet" gissar jag.... /Marcus |
|
|
Njae assa man klistar epoxyn mot maskeringstejpen på rutan, så man kan ta loss den. De blir liksom en avgjutning av rutan. // Anders |
|
| Jo, men epoxyn lär väl klistras fast rakt mot larmindikatorn? | |
|
Ja visst de gör den ju, fast de e klart man kan ju maskera den också :) å sätta dubbelhäftande tejp där med. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.