AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.411

Pixelbortfall på trippmätaren? använd INTE oxide clean!

Xy
252
Xyris
520i -93
Jag fick problem med pixelbortfall på en 520 -93 för ett par veckor sen. Läste nånstans att det kunde bero på att det hade oxiderats mellan själva plattan som visar de digitala siffrorna. Eftersom jag gärna vill se hur långt min bil gått så tog jag tag i saken i egna händer och moterade isär mätarhuset och sprejade på rejält med crs "anti oxide clean" på själva displayen och däromkring. Sen när jag satte tillbaka huset i bilen så hade varenda pixel på hela trippen försvunnit!! :( Efter några dagar kom ett par pixlar tillbaks, men det är omöjligt att läsa av mätarstälningen. Varför i all sin dar blev det så! Jag som tänkte att jag skulle fixa det, och nu står man med lång näsa och en ännu otydligare trippmätare. Någon som har en bättre ide än jag på hur man gör för att få en fungerande tripp mätare igen?
loftahammar
Enklast att byta hela huset, kostar ca 500kr för ett begagnat hus sen flyttar du bara över din cod plugg till det nya så är det som innan igen, det gjorde ja...

Xy
252
Xyris
520i -93
Vart fick du tag på ett hus för 500?? Bildemo tar minst 1000, och dessutom är det omöjligt att hitta ett med samma siffror på. Alltså ett likadant hus. (inte km siffror)
Fast det spelar kanske inte så stor roll, kan man ta ett hus från t.ex -92, eller vilket hus måste det vara för att det ska funka?
loftahammar
Köpte ett hus här på Länk gav 450kr plus frakt, vad menar du med km siffror, att det ska vara digitalt eller. du har väl nästan samma hus som jag men att hastighets graderingen inte går upp till 260 och 80l tank, din går väl bara till 240 och 60l tank va??

Länk
loftahammar
Här har du ett hus om det är samma Länk

Länk
se
661
seb_540
328i M F30
oxide clean innehåller oljor om jag inte tar fel, måste använda ett rengöringsmedel som inte lämnar några rester efter sig. Spreja på fingrarna och känn efter.
Xy
252
Xyris
520i -93
Alltså jag menade att det var svårt att hitta en hus med samma "id-siffror", dvs siffrorna på baksidan av huset, är väl nått serie-nummer, vet inte vad jag sa kalla det, som varje hus har. Är ju olika hus beroende på vilken bil det är. Annars har jag ett likadant hus som du, med 80 literstank. Vad jag tror är att det går bra med vilket hus som hellst bara det är ifrån -93 och rimigtvis kommer från en benisare. Men jag vet inte, det kanske måste vara just ifrån en 520i om det ska funka. Var huset som du köpte av samma årsmodell och modell som din bil? Det jag vet annars är att instumenthus ifrån 88-90 INTE passar, då de har helt olika kontakter jämfört med nyare e34.

Ok, Seb-540, jag ska ta och testa nån annan häxdryck och spreja på displayen. Har du nåt tips, annars får jag som sagt känna mig fram. Aldrig mer oxide clean iaf. Du har rätt, det blev grymt geggigt..
Alla E34 har väl 80 l tank, förutom somliga M5 på 90 l.
loftahammar
Det finns 2 olika, men det spelar inte så stor roll bara det är rätt mätare och samma kontakter så ska det passa, mitt hus som jag köpte var från en 525-93 och ja har en 530-93, bara att skifta över cod pluggen så du får din gammal mätar ställning sen är det bara att tuta o köra :))

Länk
levento
Att pixlarna lägger av kan också ofta vara att det kommit in damm i panelen... testa blåsa har fungerat på ett par av mina vänners e39or.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.