|
|
|
|---|---|
|
Ni som har koll på läget... Vad får man för en: 523 Touring -2000 14000 Mil Svensksåld Servad enligt bok. Skattad och bes. Bra skick på både vinter och s-däck (S-däck på 15 alufälgar bmw org och v-däck på plåtfälgar bmw org). Svart sportskinn (Elstyrt). Rullgardinen och lastnätet. ACC CD-stereo Komfortpaket Xenon (De innan facelift). Tror att jag fick med allt nu iaf..:P... Svårsåld el lättsåld?:P | |
| Tippar på 75-80". Kanske är lite pengar för den bilen men tror inte man får mer. Stort plus för S-såld och skinn, står inget om drag vilket ökar kundkretsen och som är dyr att eftermontera. | |
|
Jag tippar på ett slutpris på 85-90 kkr. Annonspris 95-100. Fördelar: Sv-såld och skinn. Nackdel: Ej automat |
|
|
Tror inte att avsaknad av automat är en nackdel på en sju år gammal bil som är minst lika vanlig utan automat. |
|
|
Tror ungefär som 3D Pinball. Beror lite på skicket och färgen. Tror inte heller att manuell är så stort minus. Vill man ha vettigt betalt så får man har lite tålamod och lite tur för det finns många E39T till salu och många av dom har låga priser. ___ //Ulf |
|
|
Risken med tålamod är att man ligger för högt och inte blir av med bilen alls samtidigt som den sjunker ännu mer... |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Rimligt pris bör ju vara 85-90 som ovan, 523an känns piggare med manuell låda och är ingen nackdel. En välskött kombi svensksåld med det miltalet borde gå långt före de tungre utrustade o nedskruvade 9000 milade nyimporterna för samma peng. ///MVH Hasso Länk |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
jag tror som de andra, med ett annonspris på tex 88 lappar borde den gå iväg hyfsat fort och enkelt med några tusingar i prut. Har du is i magen, lägg dig på 98' och se vad som händer. Men dessa priser förutsätter att den är fräsch, för 7 år gamla svensksålda E39:or kan vara fruktansvärt rostiga. Någon liten fläck tror jag alla köpare räknar med, men är det rost i nederkant dörrar, skärmkanter bak, baklucka och kanske tanklock så faller priset rejält. likaså förutsätts en snygg färg. Det är nästan omöjligt att få ut över hundringen för -00 och äldre numera, kanske med undantag av en välutrustad 540iAT. När de faceliftade kryper nedåt så följer alla andra också med. mvh Johan |
|
Johan: Har E39 00 och äldre tappat så mycket? Det tyder ju på att tex. 540:or generellt ligger för högt i pris i annonser. Inte polemiskt avsett bara en förvånad fråga samtidigt som jag letar efter bensin och tändstickor för lite bilvård fast den metoden kanske inte fungerar så bra när man bara har trafikförsäkring. ;) Mvh Mikael |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Mikael, jag är väl ingen expert direkt, men när faceliftade 525:or med ok utrustning och inte alltför många mil säljs för runt hundringen, är det naturligtvis väldigt svårt att få ut mer för en bil utan facelift. Vet inte om 540 ligger högt i annonser, vid en snabbkoll verkar de ligga mellan 85-125 lappar ungefär, för -00 och äldre. det verkar logiskt, i och med att en facelift börjar runt 150'. I min värld ökar värdet runt 15 % mellan facelift och icke, inklusive skillnaden på en årsmodell. mvh Johan |
|
Johan: Då är jag med, jag tittade bara på 540 -00 på Blocket under touring (angränsande till Västmanland) och där låg priset melan 110000 och 128000. Det tycks dock som om 540 kombi är dyrare med ett spann mellan 110000 och 175000. Så de som är ägare till kombibilar tycks ha bättre bilar. :) Det kan bli tufft för rubrikens bil eftersom endast Novation (Uppsala) har en 523 Toruing bil som körts mer. Det är inte rimligt att dessa bilar generellt körs så lite. Mvh Mikael |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.