AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.292

Kantlist/dörrlist som inte passar

Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Hej!

Tänkte höra om fler här har bytt kantlisten/dörrlisten på sin E39?
Köpte iaf en ny på BMW för att min gamla börjar bli sliten. Reservdelskillen förklarade hur jag skulle göra för att montera den och att den inte ska klippas, den passar! Ok, tänkte jag då får vi väl se hur det går den här gången för jag har monterat ny list på min E36 en gång tidigare också och då fick jag klippa listen.

Jag har nu monterat listen 3 ggr och får samma resultat varje gång, den är för lång. Har varit extremt noga vid monteringen och bankat dit den med hammar så den verkligen kommit in till botten av listen och kanten. Resultatet blir att 15mm måste klippas bort.

Med i förpackningen låg en beskrivning på hur den ska monteras och var fogningen ska befinna sig för de va tydligen nytt nu. Jag provade både på nya stället och gamla stället men kom fram till exakt samma resultat. Jag kan inte förstå vad det kan ha för betydelse var fogningen ska vara så länge den kommer nånstans vid instegslisten så fogen täcks.

Länk

Länk

Fler som råkat ut för detta eller eventuellt har en lösning på de? Gör jag fel?
Hmm...Testat o sätta dit listen "ihop-fogad" ner vid insteget först o sedan arbeta sig runt hela listen o trycka på den så mycket det bara går?
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Nej den varianten testade jag inte.
loftahammar
är det inte så att om du klipper den så finns det inget för listen att krympa, för det gör dom ju till slut. Vad kostar en ny list, har ju visserligen en e34 men det kan ju inte skilja så mycket i pris...

Länk

Länk
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Varför skulle listen krympa? Det ligger tre stycken metallskenor inuti listen, jag vill se när dessa krymper med tiden.

Listen kostar 400:- / styck.
Listen på dörren kostar 700:- / styck.
loftahammar
Ok, det är ju överkommligt, dom krymper på e34 iaf men BMW har väl då gjort om listerna så att dom inte ska kunna krympa....

Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
jag fick också klippa min 1,5cm,o det har f_n inte krympt...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.