AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.485

Lufta bromsar när man har ASC...

Visa användare
56
toekh
520iA -00
645 Ci Convertible -04
Det här måste ju ett antal av er ha gjort och ändå inte en enda tråd angående detta. Jag läste i Bentleymanualen att man skulle avsluta luftningen bak genom att hissa upp bilen, lägga i trean samt köra bilen på minst 3300 varv en god stund. Nu har jag ju inte rena proffsgrjjor och jag kan se framför mig hur bilen ramlar ned från pallbockarna och sätter ivig i 120 genom porten medans jag ligger där och luftar...

En annan fråga ang. detta. När jag ska pumpa upp tryck med bromspedalen så stigger pentosinnivån i reservoaren till servostyrning/broms/nivåreglering... Ska den göra det? Det pyser till sist ut pentosin vid locket... :(

Ro
744
Robban B
E38 750 -97
Det enklaste sättet är att ansluta en tryckluftsanslutning till bromsvätskebehållaren som trycksätter bromssystemet, så är det bara att lufta bakifrån och framåt på sedvanligt vis.

Ang pentozin-nivån: det är inget konsigt med att nivån stiger tackvare att du tömmer bromsbomberna på vätska, dock så har du för mycket pentozin, nivån ska efter 20 tryck på bromsen ligga ca 5 mm från kanten.

MVH Robban B
Visa användare
56
toekh
520iA -00
645 Ci Convertible -04
Ok, men jag behöver väl nån pryl för att kunna ansluta tryckluften... Ett lock med tryckluftsanslutning eller vad?
Visa användare
56
toekh
520iA -00
645 Ci Convertible -04
Ok, Hittade prylen på Mekonomen för 335:-. Man använder ett bildäck som trycktank. Smart...
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Kuriosa: På bilar med DSC III Länk går det inte att lufta bromsarna själv, där måste man ha BMW´s diagnosutrustning inkopplad vid bytet.

Mvh
Ro
744
Robban B
E38 750 -97
Diagnos 186 fungerar lika bra.

MVH Robban B
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.