AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
340

Baksätesryggstöd

Killen som drog lågnivåkabel i min bil stoppade tillbaka baksätesryggstödet fel så det skaver lite mot klädseln på en av bakdörrarna.. Hur får man loss det igen så man kan sätta dit det ordentligt? testade att dra som satan men det funkade inte o jag kan inte se några fastsättningsprylar
Är det en 4d??

Då är det bara att pressa ner fingrarna bakom ryggstödet, ungefär där nackstöden sitter (det är ganska tajt).

Sen rycker man rakt bakåt allt vad man kan, och vips så lossnar det.

Det är lätt att missa nån av fästpunkterna i nederkant då man ska montera in sätet. det är en "pinne" i varje hörn som ska ner i ett hål i plasten, och sen är det 2 metallbyglar som ska in i ett spår bakom ryggstödet.

alla modeller har inte pinnarna men det märker du ganska snart...
Japp, det är en 4d, och problemet är som du säger att killen som satt ditt det har missat pinnen i högra hörnet och det blir ett mycket irriterande ljud av det, ska försöka med det du sa.
Fick det inte att röra sig ur fläcken, men jag lyckades inte få ner fingrarna heller. Vad är det som sitter där vid nackstöden som man vill komma åt? Såg att det satt 2 svarta clips ungefär brevid nackstöden i taket på bagaget. Är det dem man ska få att lossna?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.