|
|
|
|---|---|
| när min stereo e död då, å om ja måste byta radion, måste ja byta skärm och allt då? typ ja undrar om radion e inbyggd i samma stora greij som skärmen? | |
| vilken stereo är det busness eller??? | |
| ingen aning.. en skärm navi telefon cdväxlare radio,kasett, cdväxlare | |
|
Nej, Monitorn och de andra delarna är helt separata, radiomodulen sitter för sig, men fungerar som väljare för de olika källorna. I sedan sitter den innanför vänster bakljus och i touring sitter den framför reservhjulet. /Andy |
|
|
Beolink Hur ser man om det är busness eller proffesional? |
|
|
Professionalradion har en svart kylfläns på baksidan och heter "BM24" alternativt "BM54" på nyare modeller. Alla jag sett har dessutom varit Becker som tillverkare. På de äldre så står det ofta Business RDS och verkar vara tillverkade av Philips. Den största skillnaden mellan dessa är att du på business måste lagra stationerna själv alternativt scanna mellan dem (som på en normal radio). medans professional visar en självuppdaterande lista med de kanaler som finns tillgängliga. /Andy |
|
|
Beolink Du verkar ha grymt koll på detta. Vet du om man kan koppla till extra skärm ha nu 4:3 skärmen. Kan man sen kanske byta ut cd-växlaren till en dvd växlare o kanske köra filmer som man kan kolla på skärmen? Eller är jag ute o seglar nu? |
|
|
Hmmm, visst, har fått blodad tand på detta numera, men sysslar inte yrkesmässigt med det. Visst kan man på ett enkelt sätt koppla en extra skärm till navdatorn om man har en TV modul. Har man ej tv-modul så blir det svårare men inte omöjligt. Själv har jag icelink MP3 adapter, Extra skärm och DVD spelare för filmer. DVD spelaren kan man köpa för ca 849:- på clasOhlson. Säg till om du beslutar dig för att göra något av ovanstående så skickar jag dig kopplingsschema. /Andy |
|
|
Beolink Jag mailar så vi inte förstår denna tråden. |
|
|
Beolink. Jag ha rställt lite frågor i andra trådar som rör ungefär samma grejer, men var hittar jag din email adress? |
|
|
hej... har håller oxå på att leka lite med min org stereo men det går inte så bra för mig... det ja ville va att få ut lågnivå från org stereon så ja kan använda mitt steg som jag har laggt i. kör med en vanlig cd under tiden. har hittat beskrivning på hur man gör för att bygga om en philips busness MEN jag har ju så klart en alpine. vill inte ha några omvandlare från hög till lågnivå, brukar sällan bli riktigt bra. kan jag bara byta ut cd i bilen? har inga växlare i den så ja behöver inte ta hänsyn vill de olika kontakterna till växlaren. men funkar styrningen till cd mellan dessa? eller finns det något annat alternativ som är lättare? vill ha kvar org stereon för att ja tycker det ser muppigt ut med dessa passramar som man kan köpa.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.