|
|
|
|---|---|
| Flyttade över BBS CH 19"-arna från min 330d touring till min 328 sedan. ET35 såklart för challenge-fälgarna. Däcken är 225/35/19. Bilarna är båda sänkta 60/40. Varför skrapar då hjulen i skärmkanterna bak på 328'an men inte på 330'n? Jag ser inga egentliga skillnader på bilarna, vad är fel? Och vad ska jag göra för att få rätt på det? | |
|
Låter väl som det enda du kan göra är att bredda skärmarna. Det går väl att valsa skärmarna, men vet inte hur bra lacken är på BMW, om dem klarar av att valsas. Annars är det väl lägre profil och smalare däck. Eventuelt kanske du kan svarva fälgarna om det finns tillräckligt med gods bak på fälgen (navet alltså). |
|
| Jo, får väl bli en valsning av kanterna. Skumt att det ska skilja sig mellan 330 och 328 bara.. Är verkligen 330 eller touring bredare bak? | |
|
Tittade på den här hemsidan ( Länk ), enligt den så ska det ju vara samma ET, och samma modell, så tycker som du säger, att det borde inte vara någon skilnad. Hade det vart en Touring och en Coupé så hade jag kunna tänka mig det vart en liten skilnad, men inte som nu. Annars så få väl 330 behålla sin fälgar så får du köpa andra till 328. Kanske blir billigare, (förutsatt att du köper begagnade) för att få skärmarna valsade lär kosta ett par kronor. |
|
|
330'n behöver inte BBS CH 19" när jag bara använder den för att dra hästsläpet och lasta saker i. Det är sedanen som ska vara fin! Det skulle kosta 1200kr att valsa kanterna, inte så farligt. Det är dyrare att köpa fler hjul.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.