|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej! Undrar hur en bmw 325 e46 skulle klara sig mot en Volvo s60 2.5t. Tänker mest på intervallen 0 - 100, 80 - 140 och 100 - 200? Mvh | |
| Här brukar man kunna hitta en del acc-tider; www.einszweidrei.de | |
|
Dom går väll ganska jämt skulle ja tro i det stora hela. 0-100 lär du ta volvon om du inte spinner bort dig. Volvon är ganska snabb den rackarn när den väll börjar gå |
|
|
s60 2,5t är hyfsat pigg. Hittade en video på ett rejs mot nya Golf r32. Inte så stor skillnad faktiskt. Länk Har för mig att jag också sett någon video på youtube.com på rejs mellan en 2,5t och en kompressormatad 320i men kan inte hitta den nu. T4 -99 |
|
|
Tjena SotaM Här kommer filmer på denna 320 kompressormatad. Läs i infon vilka intervaller det är osv. Vi testade innan mot denna 320 när den va orginal och han åkte själv och vi var 3 pers i Volvon.Volvon körde ifrån dock på högre farter.Men nu är det annat ;) Länk Länk Länk Mvh |
|
|
Då har du fel på volvon. En 2,5 T kör utan vidare ifrån en 320 Men de ä inte så konstigt att en kompressormatad bmw på 254+ åker ifrån |
|
|
Kan berätta att jag var ute och körde lite mot polaren som har en s60 2.5t Jag tog honom från 0 - 100 men inte med mycket. Han tog mig från 80 - 140 och vi låg ganska lika från 100 - 200 De går bra de rackarna |
|
| Volvon som kör mot golfen är utan tvekan trimmad. | |
|
Oggyone Om du läst lite bättre så var vi 3 pers i bilen och 320 hängde på mellan 80-140 sen börjar den tappa mer och mer och den var en stor del bakom.I orginalt skick. Alex22 R32 låg i 3an sen när vi tryckte så växlade den ner och då tappade R32 en del i början. R32 kör med 18 tum Volvo 16 tum så det spelar en del roll .. Här är en film där jag låser i 2an och kolla nu vad som händer med Volvon. Länk Mvh |
|
Gemini__ |
Volvon går riktigt bra enl. dessa filmer, kul att se. Mvh: Thomas |
|
Gti-mannen Hur hade det gått om golfen inte hade haft dsg-lådan? Antagligen så skulle det varit ännu jämnare mellan dem båda. Det väsentliga är ju att få veta om volvon var trimmad eller inte? Om volvon inte var trimmad så är det ett rejält bakslag just prestandamässigt för Bmw. Eftersom R32:an är lika snabb som en 130i, som i sin tur är lika snabb som en 330i om inte snabbare. Då går alltså en S60 2.5t i stort sett lika bra rakt fram som en 330i? Verkar knepigt... |
|
|
Alex22 Ja helt sant.Hade det inte varit Dsg låda så hade det eventuellt varit jämnare även om jag är bra förrare(vilket kan uppfattas som skryt) men att växla som Dsg på GTI.R32 går inte att växla manuell lika fort. En 130 ska köra ifrån en R32 alla dagar i veckan så är det bara. Volvo ägare jobbar på samma jobb som jag,den ska på trim snart faktiskt.Men det är ingen trim nu i alla fall. Det som är bra med denna Volvo är att den kör till 170-180 med 3an,4an till 230-240 km/h,medan R32 har kortare växlingar och måste lägga i 5an vid 180.Sen storlek på hjulena gör en del skillanad som du säkert vet. Men om du har läst i teknikensvärld så har dem bänkat en R32 på 231 hkr i motor vilket är 19 hkr mindre än VW uppger,sen väger den ca 100 kg mer än Volvon. Så kollar man på fakta som jag skrivit så tycker jag att det är helt normalt att det vart som det vart. Mvh |
|
|
Gti-manen Jo ja läser allt men här är det väl 325 vi snackar om, vart kom din gti in i bilden ,det är det ja missat. Jag vet att min 2,5 T är minst lika snabb som min brors 325:a Ingen av dom är trimmade. Om ja tar företaget trimmade 2,4T så spöar denju skiten i 325an, men det är ju inte det vi snackar om. |
|
|
Oggyone Jag har sagt till dig massor med gånger att jag har sålt GTI för det första. Och vart tog jag GTI i bilden,tog bara som exempel R32 OCH GTI med Dsg,vilket var svar ungefär på Alex22 fråga. Mvh |
|
|
Jo ja vet att du sålt den ,de har ja läst i nån annan tråd har ja för mig. Golf togs upp här av nån iallfall. Nog om det Ser dock ingen vitts i att jämföra chippade bialr mot orginal vare sig man trycker på en turbo elelr en kompressor. |
|
|
Hur går en S60 2.5T mot en V40 T4? V40 T4 standard kör ifrån en 328 Coupé mellan 80-140, 120-200.. |
|
|
Gti-manen Enligt AMS så är R32 faktiskt snabbare än 130i runt Hockenheim! AMS siffror 0-100 km/h 130i 6.3 sek R32 6.6 sek |
|
| Kanske beror på lite bättre kurvgrepp pga 4wd än 130i? ;) | |
| No shit Sherlock! | |
| T4an lär vinna ganska lätt. | |
|
540E34 V40 är så klart snabbare dock ej säker vad som händer i högre farter mellan 200 uppåt. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.