AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
943

byte xenonlampa

ro
4
rossol
750iA -95
3,0SI -75
Har en dum fråga men jag är för lat för att kolla.Måste man bort med luftburken för att byta xenonlampan?
alain
hej rossol
om det är till 750, svaret ja. Du får mer plats för utföra arbetet. luftburken tag cirka 5- 10 mn att tag ut. kolla bara att du har rätt lampa. D1 eller D2
Lycka till!
MVH ((Alain))

bromsningen är första tecken på rädsla !!!

Länk
stma
Tjena!
Jag hade tagit bort hela lamphuset; Enklast, snabbast och jag tror till och med man ska göra det enl. BMW TIS.

..Bara för att hjälpa.

/Steve
Men lamphuset är väl ända bra mycket mer besvär att ta bort än luftburken??
Alltså, räcker det att ta bort burken så kör på det, väldigt få bultar.

Att plocka ur ljusinsatsen kräver en hel del trassel med skyddsbleck på framsidan med 2 torx innanför, blinkersglaset skall ur och två skruvar ovanför. Helt klart mer besvär imho.

/M
Br
20
Brogem
750iA-99
Jag har fått detta gjort på auktoriserad verkastad, och eftersom de gjorde det direkt medan jag väntade så fick jag mej en lektion i hur proffsen gör.
De monterade bort luftburken och tog det den vägen, det verkade inte vara svårt, mest tid tog det att få dit luftburken igen om jag mins rätt. Ett 5- 10 minuters jobb.
ser att d är en gammal tråd men jag försöker vell ändå.
Hur får ni lös luftburkanra?
Det är ju så trångt.
höll på i 20 minuter sen gav jag upp
någon som vet exakt hur den ska lirkas upp?
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
menar du luftfilterburkarna så finns de 4st klammor som du bänder isär så delar du på burkarna.
Wan:
jo det vet jag
men vill få bort hela burken så man kommer åt att göra någonting
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
sitter fast skruvad med en m6 bult o en slang klamma titta på utsidan i nedre kanten på luftburken mot inner skärmen där luften går in i burken där får du lossa på klamman.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.