AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
713

Samma dörrar med och utan dubbelglas E32?

Visa användare
778
BMW-beroende
535D touring -05
745ia Highline -86
MB ML400Cdi -01
X3 3,0SD -07
320D -07
Touareg V10Tdi -05
Som sagt, är det samma dörrar på 750 E32 med eller utan dubbelglas, skulle behöva byta en dörr och alla mina dörrar har ju dubbelglas. Är de utan dubbelglas helt kompatibla eller måste man flytta över något?

alain
Hej
dubbel glas är ca 3 gånger tjockare än vanliga. samma med kläman som bär upp glaset sam med plåten och listen från utgång till glaset. mycket tväcksam att det är helt kompatibla. lättare att hitta en komplet dör men tyvär dyrare.
hoppas att du får mer upplysning om detta ty jag inte vill upplyssa dig fel.
MVH ((Alain))

bromsningen är första tecken på rädsla !!!

Länk
Ma
213
Matte78
730iA -90
Hej !

Jag har själv frågat detta här på forumet , å då sas det att det var samma dörrar , MEN andra lister runt glaset . Tror det var allt , men prova å sök på inlägg i mitt namn .

Mvh Mattias.

Ja
1.557
JaJsEn
320IK -88
750IAL Highline -90
318I Touring -91
325IX -87
320I -92
R80/7 -78
Det är inte samma dörrar.

Kollar man i ETK så har dom olika reservdelsnummer om det är med eller utan dubbelglas.

Men om du lyckas få tag på killen på Länk så har han demonterat flera e32:or med dubbelglas.

Är bra sugen på att uppgradera min till dubbelglas, men undrar om det är samma fram/bakruta på dom som med enkelglas.

mvh Erik

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

(ärligt stulen av Jesperado)
Per på ECP är riktigt svår att få tag på, men jag lyckades idag. Han ligger sjuk i flunsan. Tror nog han kan fixa en sådan dörr iaf.
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Han man möjlighet att uppgradera så gör det. Jag känner faktiskt ganska stor skillnad mot det tunnare glaset. Mycket tystare nu med tjockare.

//Schnitzer

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.