AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.161

Precis stulen svart bmw 530 touring!

ta
7
tattoofred
530iA Touring -93
Såg precis min bil bli stulen i abrahamsberg bromma... hann precis gå ut på balkongen och se passageraren i bilen.

eftersom jag antar att många bmw ägare alltid kollar in andra bmw´s som man stöter på när man är ute och åker så kanske någon stöter på min och kan få en skymt av dessa snorungar!
saken är den att bilen är inte försäkrad och fick precis rutan inslagen för 2 dagar sedan i ett misslyckat försök. larmet är ur funktion och nytt larm skall instaleras på måndag var det tänkt. så det är jävligt irreterande...

bilen är dessutom densamma som blev stulen i somras och som användes som flyktbil vid fritagningen i västerås tingsrätt (as seen on tv/tidningarna)

reg nr är ggl637, svart touring med tonade rutor -93a
lite halvskabbig men ändå den bästa bil jag haft.
vad fan ska dom med den till egentligen???
ingen stereo satt i men en halv ok baslåda i bakluckan...

jag kollar in på forumet tills den är återfunnen för att kolla tips...

/fredde
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Tycker synd om dig som ej får ha bilen ifred.

MvH Bmw 4-ever
Lycklig tvillingfar
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
inget konstigt i detta samhälle,vi lever i...
Th
291
The roughrider
M540i Touring V8-32V 1995
Jävla ruttet samhälle man måste leva i. Jag totalvägrar att bo där man inte får tillgång till garage. Även i garagehus använder jag godkänd rattkrycka (även fast den har startspärr) utöver Defa-larm & avtagen frontpanel på cd-spelaren, så det inte ska finnas någon vettig anledning att bryta sig in.

Hoppas du får tips om vem som gjort det & var bilen finns, så lynchar vi dom jävlarna ;-P

Min bimmer: Länk

Just real V8 Power, nothing more!

/Roger W
__
260
__MiCkE__
750iA -89
fanns bilen i västerås ?
isf kan jag hålla utkik.. är mycket på västeråsvägarna :P

såg bilen vid fritagningen i västerås tingsrätt btw .. ;)

MVH
Micke
__
260
__MiCkE__
750iA -89
jaha.. du bode i sthlm såg jag nu...

MVH
Micke
ta
7
tattoofred
530iA Touring -93
sist så hade dom den en vecka innan dom gjorde fritagningen i västerås.
den gången så såg jag bilen själv på aftonbladet och ringde då snuten, som då inte hade ringt mig för att dom inte ville göra mig orolig??

sedan var det ju så att bilen var fortfarande lyst i 3 veckor efter jag fått tillbaka den. körde runt i sthlm-norrtälje i 3 veckor utan att bli stoppad.
blev sedan haffad på min grusplan av 2 civilsnutar som hade ringt efter piket och hela jävla insatsstyrkan för att bilen fortfarande var lyst.

så nu har jag egentligen större chans hitta den på cyckel än att ringa polisen..

__
260
__MiCkE__
750iA -89
hehe okej.. så du fick tillbaka bilen ´på en gång i körbart skick ?
j***a otur som lyckas få den stulen igen .. =/

MVH
Micke
__
260
__MiCkE__
750iA -89
du har inte funderat på om de hade lämnat ngt av värde i bilen ?? ^^

MVH
Micke
__
260
__MiCkE__
750iA -89
haha okej.. jag ska nog gå och lägga mig :)

MVH
Micke
Vart i abrahamsberg vart den stulen?

En fråga bara varför har du inte bilen försäkrad, bara trafik?
To
6
Tony.TFQ
320i-98
Ja det kan man ju verkligen undra BMW som e så biliga att försäkra...Hoppas bilen kommer till rätta fort.
tatoofred när vi fick våran bil stulen i bromma så ringde vi snuten direkt dom grep en pundarkärring borta vid macken i ulvsunda.
ta
7
tattoofred
530iA Touring -93
Hade bilen precis nedanför mitt fönster vid bilskolan i abrahamsberg...
varför bara trafik... jo mitt nya larm var beställt och skulle sättas in idag onsdag. har pulat och fixat med bilen ett tag nu och precis (tyvärr för tidigt) slängt in baslåda och steg. fronten till stereon är ju hemma iallfall, så nu kan man ju titta på den ibland :o

"tatoofred när vi fick våran bil stulen i bromma så ringde vi snuten direkt dom grep en pundarkärring borta vid macken i ulvsunda. "

jag ringde direkt, men dom hade ju en fest i ulvsunda att förstöra så dom sket nog rätt hårt i min bil...
var ganska nära att ta tjejens damhagga och cyckla ifatt dom :)
Synd för att hade chansen varigt stor att dom sett den.
Frågan är vad dom skall med bilen till?
__
260
__MiCkE__
750iA -89
alla älskar bmw.. till och med banditerna ^^
BM
683
BMW-Båstad
BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70
BMW 635 CSI -79
BMW 850 ia -92
BMW M3 (325)-93
BMW 530 Touring -94
BMW 745 -02
Alpina B12 5.0 #243
varför var/är bilen inte försäkrad?

Mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby.
ta
7
tattoofred
530iA Touring -93
Det finns en BMW Gud!!

grannens grabb som precis har fått körkort hittade bilen idag, ute och "glider" rätt mycket så.
han hittade den typ 500 meter från där dom tog den, lite snett "parkerad" på gatan.

tydligen var dom inte så dumma som man trodde.

passagerarboven fick jag ju ögonkontakt med då dom backade ut från grusplanen och listade nog snabbt ut att det var fel bil att sno.
kanske också skulle bli lite nojjig om jag såg en galen fulltatuerad snubbe i linne stå och skricka nått om "knäskålar" "tortera" och "hela din familj" samtidigt som krukor och andra "balkongföremål" krossas mot asfalten runt bilen.
dom fattade helt enkelt att jag skulle leta upp dom så småningom och då skulle det kanske inte vara värt en baslåda och lite parkeringspengar.

allt fanns kvar i bilen inte en enda sak var förstörd eller borta (förutom låsen då).

skulle vilja hört deras snack i bilen innan dom dumpade den fort som fan.

jag kommer ändå snart få reda på vilka dom var, har inte avblåst jakten ännu.

men fan glad är jag...
larmet och försäkring fixat nu så äntligen lite riktig sömn...
To
6
Tony.TFQ
320i-98
Vad jag hörde av din granne så va det en toalletborste du höll i handen när du skrek på banditerna...haha skämt åsido grattis freddan kul att du hitta bilen fort. ses i studion.
Grattis. Skönt att din 530 kommit i rätta händer igen. Som tur är har man hitills klarat sig från inbrott i sina bilar. Förutom att nån slangade 20l bensin från min gamla 525
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.