|
|
|
|---|---|
|
Går det , hur gör man ?? Billy aka Fantômas | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ett gott råd i all välmening låt bli detta (dvs försök inte lossa visarna åtminstone) alltför många har testat med instrumentbyte a 6000+ som följd ///MVH Hasso Länk |
|
OK , men vad är det som hände då ?!? Förstör man instrumenten eller vad ? Tål inte visarna att plockas bort ? Billy aka Fantômas |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Nej fjäderbelastning havererar för dom som misslyckats och går inte att återställa så det funkar igen. Jag har tyvärr sett en antal förtvivlade kitchare som försökt världen över, även lokalt så har "Goldman" (Hassolands kitchkung) nyss gjort detta misstag. Möjligt att det finns ett rätt sätt att göra detta, men jag har ingen aning om hur. Ska man sedan ha allt att funka igen till 100% så är det nytt instrumnet som gäller a 6000 spänn + kodning. mm. ///MVH Hasso Länk |
|
OK.... Hasso förklara gärna mera .... "Nej fjäderbelastning havererar för dom som misslyckats och går inte att återställa så det funkar igen." "Jag har tyvärr sett en antal förtvivlade kitchare som försökt världen över, även lokalt så har "Goldman" (Hassolands kitchkung) nyss gjort detta misstag." Jag är väl korkad , fattar inte.. Billy aka Fantômas |
|
|
problemet är väl att visarna sitter så förbenat så det är lätt hänt att man tar i för mycket så man sabbar mekaniken, axlarna till visarna ligger nog under millimetern. du våldar väl inte loss visarna på din Rolex Oyster..:) Det är ju inget grovsmide vi talar om utan precisionsinstrument. Mvh Göran Min bil Länk |
|
|
OK , tack det var ju verkligen skönt att få veta det !! Då kanske man skiter i det.. Billy aka Fantômas |
|
|
Hej hasso, Jag har gjrort det. lite som ur ett avsnitt av, "Laga sånt som är helt" Du sa nytt instrument... vad är det för kodnig som är nödvändig sen då? och kan man inte använda ett begagnat instrument? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.