|
|
|
|---|---|
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
Är inte detta urtypen för BMW:s förlängda limousiner? Jag blir så glad när jag ser att det finns fina exemplar kvar...de utstrålar kvalitet. Jag lyfte en sådan dörr en gång från en bil som var skrotad och den var mycket tung då det även var elhiss i den. Jag bad min far lyfta den varpå han först trodde att den satt fast. Det säger mer om tyngden på dörren än på min fars fysiska förmåga får tilläggas. Kvalitet mäts inte alltid i vikt men dörrarna känns solida att slå igen än idag, 30 år efter de byggdes :) Länk |
|
Väcker verkligen ha-begär! Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Jag har ångrat mig ända sedan jag provade en 3,0S på åttiotalet,men när jag ringde och skulle säga att jag tar vagnen så var den tyvärr såld.. Visserligen inte någon 3,3Li men dock en "3,0:a". Härliga bilar...Blev en Opel manta istället den gången :/ Mvh Janne. |
|
|
Underbar, snacka om gedigen kvalitet och kvalitetsintryck. Man lär ju sitta som en kung i baksätet som verkligen ser inbjudande ut. Med fina hederliga ballongdäck och komfortfjädring jämfört med dagens bilar blir färden säkert helt underbar i kombination med en hederlig stor 6a som HÖRS!! Det är en sådan njutning att se den, bara en sak stör mig lite och det är den där lutningen på bakdäcken som så många äldre BMW bilar har, kobenta helt enkelt, vilket även går att beskåda på denna samt att bagageutrymmet är skitigt :-( annars världbäst :-) |
|
| De "kobenta" bakhjulen gillade jag. När man accelererade "satte" sig bilen bak. Det var ett kännetecken för BMW på 60 och 70-talet. Min första E21 var sådan. | |
|
inte kobent utan bredbent och stabil.... håller med Jörgen, det gjorde att man direkt kände igen en bmw bakifrån på siluetten trots att den var flera hundra meter framför en på vägen molle |
|
|
Ja smaken är delad, men det lär ju ge bilen bättre väghållning. Min 323E21 är inte kobent, vad konstigt, men sänker man den bak blir den det. |
|
Mr 435 1602-72
2000 touring-72 2000 tii touring-72 323i Baur-84 328iM Coupé-97 525iM Touring Individual-95 Alpina B3 3.0-94 330e-20 |
En "riktig" BMW från den gamla goda tiden!! Finns inte många kvar i detta landet, varken L eller Li... |
Mr 435 1602-72
2000 touring-72 2000 tii touring-72 323i Baur-84 328iM Coupé-97 525iM Touring Individual-95 Alpina B3 3.0-94 330e-20 |
BMW-beroende: I vilket skick är din "-76:a"? |
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
Komforten är faktiskt fin även med dagens mått mätt. Enda smolket i bägaren skulle vara att det finns lite vindbrus i högre hastigheter vilket förklaras av den upprättstående vindrutan. Den ger iof sig bra runtomsikt och bra ljusinsläpp. Mr.Nullzwei: Den är i ett fint skick. 95% rostfri. Rödmetallic med svart skinn. Den är inte besiktigad på många år men har stått garagerad under bra förhållanden. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.