|
|
|
|---|---|
Njuren |
Hej! Har läst att facelift version ska komma elelr har kommit? av E60. Vilka är skillnaderna mot "förra" E60? Mvh Njuren |
| Utvändigt sett verkar de bara som en uppdatering av stötfångare fram och bak,strålkastare och baklampor.... | |
|
Det är ju ett par småsaker som har ändratas, bl.a. följande: - 523 ger nu 193 hk istället och sänkt förbrukning samt 5 nm högre vrid. - Nytt materialval internt (knapper/instrumentpanel), ska vara mer kvalitet i dem nu sägs det. - Ny växelspak till automaten (samma som i X5) - Lite nya färger till skinninredningen - Interiörlisten går längsmed dörren (liknande 7-serien) än snett neråt som det idag. .... läs mer på länken nedan. Länk |
|
|
- Alla motorer utom 520d har fått högre effekt och/eller lägre bränsleförbrukning. - Farthållare med bromsfunktion - Ny elektrisk servostyrning - Laddar bara batteriet vid inbromsning eller när föraren inte gasar - Kylvätskepumpen kopplas ur när kylning ej behövs - Avåkningsvarnare kan beställas som tillbehör. Även adaptiv farthållare som klarar kökörning. - USB finns som tillval från fabrik. Sitter i armstödsfacket och integrerar bättre med ipod än den lösning som har kunnat eftermonteras. - 8 favoritknappar till idrive. Sitter under CD-spelaren - Armstödet är klätt i skinn om man har skinnklädsel. - Helt nya dörrinsidor både bak och fram - m.m m.m Faceliften gick i produktion första veckan i maj. Beställde en 525dT förra veckan och får leverans i vecka 22. |
|
| Faceliften har redan gått i produktion från och med 1/3. Jag får min vecka 15. Men det är ingen diesel (men touring) i och för sig, kanske är skillnad på när bensin/diesel går i produktion? | |
| Skrivfel av mig, menade mars förstås. | |
|
Hej! Har någon provkört både "nya" och gamla 525:an? Hur stor skillnad gör den större cylindervolymen på körupplevelsen? |
|
|
LCI:n presenteras den 24 mars, så snart kommer någon säkert ha gjort det. Själv skall jag till en "smygtitt" på Paulssons den 21:e, men jag tror inte man får ut å köra. Skulle jag ha fel (vilket jag gärna har i denna fråga) så skriver jag genast och berättar! ---- BMW CS #6212 I väntan på min nya ögonsten - E61 530iaM Platingrau |
|
|
Narvselius: Vilka fälgar har du valt till din ögonsten ? Jag är precis i begrepp att skriva på en E60:a, men är lite tveksam/ velig om jag skall ta de nya 16 tummarna som sitter som orginal. ELLER skall jag beställa stjärneker 122, 17 tum. På bild ser även 16 tummarna bra ut. Hjulhusen på femman är så pass stora så jag är rädd att det kommer se lite fånigt ur med 16 tummare. När jag ändå är inne på goda råd så undrar jag om du sett färgen spacegrå. Återigen, svart metallic eller spacegrå. Det är ju lite svårt att se helheten på ÅF provbitar. Likaså i figuratorn. Jag själv tycker att platinum grå är helt OK för min smak, men det finns fler viljor. Den andra viljan vill ha svart, men det är en så förbaskat känslig färg. Och det finns två läger av ägare till svarta bilar. Dels de som säger aldrig en svart bil igen och den andra hälfen som inte kan tänka sig en annan färg. Därför kanske en sk kompromiss i space grå går hem, |
|
| Förlåt, naturligtvis kan ALLA skicka sina erfarenheter ang fälg och färg. | |
|
Titan grå II här med style 122 17" Du har rätt, 16" ser inte bra ut på E60. Vi har valt 17" på vinterdäcken också i style 116, vilket ser mycket bra ut. BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
530:an har 17" som standard numera, men eftersom jag valt sportpaketet så är det just nu 135M som gäller. Men helst vill jag ha 172M, men BMW Sverige anser att dessa inte passar E61:an utan endast E60. Nu har jag skickat bilder på E61:or som bevisligen har 172M monterade för att se om de fattar galoppen.... 16" på 5:an gör att bilen ser rent fånig ut. 17" måste anses som minsta dimension för att designen skall komma till sin rätt! Spacegrå på 5:an har jag inte sett, men jag har redan blivit trött på alla E92:or i spacegrå, så jag valde platingrå istället. Om du går in på Carwalls.com Länk så ser du E61 M5:an i just spacegrå! Platingrau är ju ersättare till den gamla Titangrau och det kanske skulle kunna vara nått för dig också Eastwood, just med tanke på att den är lite mörkare men inte svart? Svart har jag på min sommarAlfa, och det räcker med en bil som ständigt skall putsas... ---- BMW CS #6212 I väntan på min nya ögonsten - E61 530iaM Platingrau |
|
|
Har beställt en 525dT i Djuphavsblått med standardfälgarna. Dom är lite små i bara 16 tum men fördelen är ju att man slipper RFT. Och dom ser ju väldigt mycket snyggare ut än de gamla standardfälgarna. Min 116i har ju RFT och jag ångrar så att jag köpte RFT till vinterhjulen. Stort misstag! Bilen lider av små nästan omärkbara vibrationer upp och ned även på släta underlag. Läs Gunnare:s alla inlägg om RFT här i forumet. |
|
|
Hej Igen ! Gorbans inlägg om RFT däcken är intressant. RFT däcken har fått utstå massiv kritik. MEN enligt min ÅF så har den 4:e genarationens RFT däck blivit betydlig mjukare och följsamare. Nån som har en objektiv uppfattning ? Narvselius: Tack för länken. Du har möjligtvis ingen länk som visar platinum- grå i verkliga livet. |
|
|
Gorban: "Dom är lite små i bara 16 tum men fördelen är ju att man slipper RFT." Kan man beställa vissa dimensioner utan RFT-däck nu? En positiv nyhet i så fall. |
|
| Jag har valt standard 16" som kommer med bilen från början. De får bli vinterdäcken framöver. Sen är tanken att jag ska sätta på ett par 18" som sommardäck, då de (precis som föregående talare påpekade) följer bilens linjer bättre... Vad tror ni om dessa? BMW Special - BUFFIN |8*17" som finns på Länk | |
|
Vad är vitsen med Idriven om man det ändå tillkommer 8 knappar? (för favoriter) M V H Stephan Min bil: Länk |
|
|
Eastwood: Hade jag haft en sådan länk... Jag vet dock att Paulssons Bil efter att jag gjort min beställning valde att ta ut en E61 535d i just platingrå och naturläder, så förhoppningsvis har den kommit på onsdag. Tar med kameran för säkerhets skull! Under tiden får du kolla in en Titangrå och tänka bort det "gröna" i den färgen. På de små färgprover som ÅF har så verkar platingrå vara liksom mer... grå. Stephan: Jag tror det kallas kompromiss... :-) ---- BMW CS #6212 I väntan på min nya ögonsten - E61 530iaM Platingrau |
|
|
Hallå Igen Narvselius mfl Var idag hos min ÅF och fick se en ny broschyr på den "nya" femman. Och förutom all trevlig läsning fanns även ett uppslag med en bil i den Platinagrå metallicen. Absolut en färg som enligt min mening känns som jag kan leva med, MEN (säger som han i Let´s Dance ) så är det en vilja till som skall bli nöjd. Och den viljan vill ha svart. Platinagrå sa HON nej till. Slutdiskuterat. Tur att man kan slå näven i bordet. Ja av en kompromiss blev det då Spacegrå. Ja då blev det till att köra med två staplar + och - Visst den svarta metallicen är ju förbaskat snygg, inget snack om detta. Det som får mig att tvivla på den svarta är följande: Såg en svart splitterny bil som fanns på gården. Insåg då att svart inte är något alt. Det är oundvikligt att få mikrorepor vid tvätt, även om man samtidigt begjuter bilen med vatten från slang. Men den Platinagrå då, kan vi inte tänka oss den. Inte fullt lika krävande ? NEEEEEJ !!!!!! Det känns i alla fall skönt att färgvalet är klart. F.Ö Det man kan ana är att materialen i kupén lyfts ett par pinnhål. Känns därför bra att man väntat. |
|
|
Jo, nu när man har börjat läsa lite provkörningar av face-lift femman så känns det mycket bra att ha väntat. Framför allt pga de nya motorerna och växellådorna! På Onsdag blir det BMW-kalas hos ÅF, det blir grymt kul... Eastwood: Space Grå blir en klockren färg på 5:an ! (Jag får min om ca 4 veckor) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.