|
|
|
|---|---|
|
Hej, Är nu tydligen dags för byte av bussningar, förmodligen silent bussningarna men kan väl även va några andra bussningar i bakvagnen. Symptom: Klonkande ljud vid ojämnheter i vägen. Dock bara i lägre hastigheter (!) Frågan är vart jag skall lämna in bilen? Vill ha orginal bussningar men lämna till någon i sthlms området som kan byta dessa till ett humant pris. Antar att BMW tar hutlöst betalt? Någon som kan hjälpa mig? Kanske vet på ett ungefär vad detta kan gå på? Mvh. Jimmy | |
|
Kolla kränghämmar stagen först, dom är lätta att byta och orsakar skrammel och slits fort. Om du inte skruvar själv så kan jag rekomendera Per i Huddinge: Länk Omtyckt och rekomenderad av många, inklusive mej. |
|
|
Tack! Skall kolla dessa! Vet du hur man kan kolla dessa på bästa sätt? Mvh. Jimmy |
|
|
Tozzy: Tror du han har alla verktyg som krävs för att byta bussningar på min GT? Tänkte köpa ett kit med Powerflex men behöver någon som kan utföra jobbet i Stockholm eller Sörmland. Mvh Markuz |
|
|
har nu hissat upp bilen, krängningshämmar staget är slut vänster fram. Så jag kommer byta båda fram. Men i bak är det en annan historia. Fattar inte hur jag skall hitta klonket i bak. Vet ej riktigt hur det skall vara, någon som kan förklara? Det är ju i bak ett stag som går under hela bilen. Mvh. Jimmy |
|
|
Jimmy: Kolla genom att pressa med en kofot på kränghämmaren och titta på stagets bussningar om dom har släppt i gummit. E46 ser ut att vara rätt besvärlig att byta stagen på, hela kränghämmarstaget måste demonteras för att få bort stagen enligt TIS. Kolla om stagen inte kan tas loss om båda sidorna lossats och kränghämaren vinklas ner, stagen sitter på pressade på kränghämarens ändor och ska dras av rakt ut åt sidan. kanske räcker att skruva loss kränghämmaren och låta den hänga löst under bilen för att kunna dra av stagen. Men eftersom du hittat att fram var dåliga så kan du börja med att byta dessa och se om inte det var dom som orsaka ditt oljud. Markuz: Jag är rätt övertygad om att dom fixar dom flesta bussningar, ring och fråga så får du bäst svar :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.