|
|
|
|---|---|
|
har nu nere insuget för spridare byte igen. blött av olja... har en catch tank men hur ska jag få fast piss röret som sitter med fjäder? kommer inte åt att svetsa.... och var ska jag leda tillbaks oljan? funkar det vid olje nivå plattan? orkar inte ta ner tråget igen.... vill gärna veta hur ni löst det? måste få det klart! så kom igen och hjälp mig ännu en gång. | |
| jag kom på det.... skiten går ju inte in i insuget... | |
|
den ska man väl bara låta va som den är? undar för jag bygger oxå turbo och ska ha catchtank. mvh |
|
|
den andas bara via ventilkåps ventilationen. den vid insuget. hur mycket hk ska du ha? behöver du verkligen catch tank för oljan? |
|
|
Catchtank för oljan har väll inget med tänkt effekt på motorn att göra? Jag tog upp två 16mm anslutningar på röret mellan block och insug, för att vevhusventilera lite mera om man säger så. Mvh. |
|
|
ok jo min catch tank är ju inte för olja utan till vevhusventilationen.. Så det är bara o ta bort vevhusventslangen o slänga dit catchtanken o plugga hålet i spjället va? 200-250hk om de nu har med saken och göra? mvh |
|
|
ok.... vad är det som kommer ur vevhusventilationen då? jo då olja... och ja det har med effekt att göra! ska du pressa ur en 500hk så blir det givetvis mer tryck i motorn och då trycker den ut mer olja i vevhusvent. då drar man det till en catch tank och sen tillbaks till tråget eller var man vill. har en riktigt fet tank till salu på delar säljes om du är intresserad... |
|
| o ja du kan plugga den o dra in det i en tank... | |
|
trodde det främst var avgaser som kom upp där? så man måste alltså ha nån återkoppling med olja då? |
|
|
nej du det ska inte komma några avgaser i vevhusvent. gör så här. plugga spjällhuset och dra om vevhus slangen under bilen in i skärmen eller var som helst. sätt ett litet filter på så inget åker in där bara. jag har satt ett filter uppe på ventil kåpan. med risk för att det blir en liten olje dimma där och att det är olagligt. allt sånt ska ju förbrännas enligt svensk lag. jag ska ha 300hk+ och skiter i catch tank. då borde du kunna det med. skicka din e-post till mig så drar jag över lite bilder åt dig... |
|
|
enligt vad jag har kommit fram till kan de komma en skvätt men inget som ska behöv återledas...? |
|
|
tackar kan ju allti va bra med lite bilder:D wiktorsson_jonas@hotmail.com (har msn me) |
|
| precis som jag sa.. kommer nog bara lite så... räcker med ett litet filter på kåpan. hur långt har du kommit med din konvertring förövrigt? | |
|
du har inte msn eller nåt så går det lite lättare och snacka så kan ja ju skicak lite bilder me:D |
|
| du har mejl... | |
|
"ok.... vad är det som kommer ur vevhusventilationen då? jo då olja... och ja det har med effekt att göra! ska du pressa ur en 500hk så blir det givetvis mer tryck i motorn och då trycker den ut mer olja i vevhusvent. då drar man det till en catch tank och sen tillbaks till tråget eller var man vill. har en riktigt fet tank till salu på delar säljes om du är intresserad..." Jorå, olja kan komma ut vevhusventilationen, men har aldrig faktiskt hänt på min maskin, hör och häpna. Kanske två droppar isf. Ja, det blir självklart mer tryck i vevhuset för man har en 500hk maskin, dum jag är, det är ju där effekten avgörs, helt klart. Min maskin snorar varken mer eller mindre ur vevhusen på 300hk eller 500hk, märks ingen skillnad. "nej du det ska inte komma några avgaser i vevhusvent. gör så här. plugga spjällhuset och dra om vevhus slangen under bilen in i skärmen eller var som helst. sätt ett litet filter på så inget åker in där bara. jag har satt ett filter uppe på ventil kåpan. med risk för att det blir en liten olje dimma där och att det är olagligt. allt sånt ska ju förbrännas enligt svensk lag. jag ska ha 300hk+ och skiter i catch tank. då borde du kunna det med. skicka din e-post till mig så drar jag över lite bilder åt dig..." Det finns en poäng med att just ha en liten burk. Vart hammnar oljan om du skjuter ett ringland eller så? Jo på ditt däck om du sätter den i skärmen eller fulla vägen eller valfriplatts. Bruken fyller ett syfte. |
|
| snyggt att du kopierar delar ur texten som om jag vore en idiot... skrev också att det kommer nog bara en liten olje dimma ur vevhus vent. men det missade du i ditt ivriga kopierande! | |
| men du har rätt så länge allt är tätt.... | |
|
Citerade dig inte för att försöka idiot förklara dig eller liknande, inte alls, tänkte bara för annat folk som kanske vill följa disskussionen. Bra mycket enklare då. Speciellt med tanke på att ni hunnit med ett par inlägg innan mitt. Missade inget i mitt copy n paste, allt står ju i klar text. Nåväl. Vi lämmnar det så. |
|
| Lånar tråden lite då jag grunnar på hur man gör med "vacuumet till bromsservot". Litar ni på "backventilerna" som redan sitter orginal i serie med slangarna till insuget eller kör ni med separata bättre backventiler? Tycker bromsservot verkligen om att bli trycksatt om någon backventil ger upp? Verkar lite lurigt tycker jag. Info tack på hur ni andra gjort vore kanon! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.