AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
656

Klocka/"lilla färdatorn"?

Er
25
Eriksson
525i -89
Jag har just fixat en sk "liten färdator" dvs den med digital klocka temp etc. (6 knappar) tror jag att det satt. När jag bytt ut min analoga så startar nyförvärvet igång och lyser utan problem MEN hur tusan ställer jag klockan? Vad jag än trycker på så händer det absolut ingenting. Någon som kan ge mig ett svar.

(jag har inte monterat den yttre tempgivaren än).

Jag har en 525i -89 om det skulle hjälpa...

/Magnus Eriksson
be
573
bengt
325i Touring -06
540iA -93
635csi -88
528 -86
502 -59
Hej Magnus!
Vet ej om den klockan ställes på samma sätt som i den stora färddatorn men om det är samma skall du leta efter ett litet hål att sticka in pennspets i sen skall det gå att ställa klockan

mvh

BLJ
Förmodligen har vi samma "dator". Visar tid, datum och temp. Minne kan också aktiveras (pling varje hel timme).

1) Håll Uhr knappen intryckt tills punkten mellan timvisning och minutvisning börjar blinka.
2) Knappa fram rätt tid med knapparna längst upp till vänster resp. höger (tim. resp. minuter).
3) Bekräfta tiden med ett tryck på knappen Uhr igen så att punkten slutar blinka.
4) Tryck på Datum knappen för att ställa datumet på samma sätt.

Ingen pennspets eller liknande behövs.
JAg är EXTREMT intresserad av att få höra om din inkoppling av yttertempgivaren då jag aldrig hittat kontakten att koppla in givren i.

vill du så är det helt ok att maila mig privat på pcdoktor@telia.com

Surfa in på www.bimmer.tk
Er
25
Eriksson
525i -89
punkten blinkar hela tiden utan att jag gör nåt annat än trycker in den i "facket". Nån som vet nåt? Jag har tre kablar som går in i själva jacket.
polman
jag hade samma problem när jag skulle koppla in lilla datorn istället för analoga klockan, jag kollade alla möjliga och omöjliga saker,jag har gett upp då inget funkade.

Polman Oo=00=oO
bu
88
bumse
1602 -75
635csi -85
540iat -94
Har någon hittat en lösning??, har samma problem själv.
cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
Ja jag tror jag har ett svar.Jag slängde in den lilla datorn å det funkade inte heller för mig.Ringde min polare å han sa förljande` Från sterion så finns det en röd kabel,skarva den å dra en kabel in till stift nr:8 på kontakten som sitter där dom tre kablarna finns.Gjorde detta och fick det hela att funka.Pröva och återkom så får jag veta om det funkade för er.Mvh Janne
bu
88
bumse
1602 -75
635csi -85
540iat -94
Hur kommer jag fram till vilket som är stift nr8 ?
MVH
Mikael
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
brukar vara utmärkt vilket stift som är 1 sen är det bara att räkna.

Automat är bekvämt
Predator
Kolla denna sida.

Länk

bu
88
bumse
1602 -75
635csi -85
540iat -94
Tack för hjälpen allihopa.
Det var spänning till stift nr8 som saknades, nu funkar det fint.
MVH
Mikael
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.