|
|
|
|---|---|
| Länk | |
| det är som jag alltid har sakt om automat-tvätt.j_dra skit är det var det är... | |
|
"– Men bilen klarar sig lika bra hela livet även om du aldrig tvättar den. För att inte tala om vad miljön tjänar på det." Nja,, möjligen om allternativet är automattvätten! Annars om man gör det ordentligt själv hemma, så tror iaf jag att bilen och lacken mår så mycket bättre och håller ännu längre. |
|
|
De tar upp GDS-Tvättarna.. med högtryck... Även automattvättar återcirkulerar ja... Men att man inte behöver tvätta en bil är ju skitsnack, snubben lever i en drömvärld... Tvättar du aldrig en bil så kommer rosten... nästan oavsett vad det är för någon. // MVH Jocke |
|
| DeLorean klarar sig iaf från rosten, borde kanske skaffa en sådan :) | |
|
mixim, som jag tolkar artikeln så menar dom väl bara automat-tvättar? Inte GDS hallarna? Hoppas inte det, har ingen möjlighet att tvätta själv annars då jag bor i lägenhet... Än så länge... Mvh beemoholist |
|
|
Ja vad handlar det om? Är det högtryckssprutan som finns i GDShallarna hos tex OKQ8? Dom borde ju innehålla färskvatten? Eller är det automattvättarna med underspolning som artikeln handlar om? __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Vad jag vet så använder både GDS-Tvättar och Automattvättar återcirkulerat vatten! // MVH Jocke |
|
| Om jag har fatta det rätt så måste dom återanvända en viss procent för lagstadgade miljökrav, borde gälla all tvätt då. Men hur snygg blir bilen om man inte tvättar den... I någon tråd stod det om den berömde Bessik? som tvättade hela bilen med fönsterskrapan... Fuskar med automattvätt ibland. | |
|
Ajtusan, så det är återcirkulerat vatten i GDS hallarna också, men det borde inte vara så farligt egentligen. Jag har tvättat polarens utställningsbil i en GDS hall och märkte ingenting. Samt som sagt att jag själv alltid tvättar i GDS hall... Någon som är av annan erfarenhet? Alltså kanske har fått skador av långvarig tvätt i GDS hall? Mvh beemoholist |
|
| ...fast nog verkar det synnerligen egendomligt att det skulle vara återanvänt vatten i gds-hallen, folk fyller på vatten till spolning och kylare där?! | |
|
fast inte fyller man spolaren och kylaren med högtryckssprutan ;-) men vattnet ur vanliga kranen är nog iaf rent. Jag ska faktiskt fråga på "min" OKQ8-gds nästa gång (sista?) vad dom har i högtrycken. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
hittade denna Länk hos OKQ8.se Verkar som att dom renar och skickar ut vattnet i kommunala avloppet. Står ingenting om återanvändning. Sen behöver det ju inte vara så på alla GDShallar. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Ha ha ha, det är säkert någon som gjort det. Det fylls på olja, vatten och allt möjligt jox där det inte ska vara så låt fantasin föda... Vad rätt jag tänk men fel det blev =)) |
|
|
"I någon tråd stod det om den berömde Bessik? som tvättade hela bilen med fönsterskrapan... Fuskar med automattvätt ibland. " Ett antal gången man ser idioter tvättar mer eller mindre hela bilen med mackens fönsterputs. Man är lagom sugen att använda den själv över rutorna och lyktor/lampor. |
|
|
vill bara säga att Manuellt högtryck går alltid på nätvatten...det är endast Underspolningen som går på recirkulerat vatten och det innehåller all skit som kan komma från en tvättad bil som...salt,tvättmedel,smuts mm så att tvätta bilen i en GDS hall är helt ofarligt...absolut det bästa man kan göra när det gäller tvätt av bil..... |
|
|
Tack Swede96 ! Jag blev lite orolig där :) Mvh beemoholist |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.