|
|
|
|---|---|
|
Tidigare relationer till detta företag har ju inte varit lysande för min del. För att göra en lång historia kort: Beställde en Z4 av dem som de visst glömde och beställa för ca 1 år sedan och jag blev redigt förbannad. Men nu är det glömt och jag tänkte att verkstaden kan man väl ändå använda. Fick ett stenskott i rutan, så jag lämnade in bilen för byte av framruta. De jävla amtörerana har lyckats med följande bedrift. * Rutan släpper in luft, oljud. Den är inte tät, hur man kan misslyckas med att sätta in en hel limmad ruta bara det är fantastiskt. E92:an har en helt annan rutinsättning utan karmar som e90, och skall inte kunna dra tjuvluft. * Teknikern har lyckat slarva bort ett par skruvar och ersätta dessa med annan typ, så det är olika skruvar på diverse olika ställen under huven. * Teknikern fann inte kontakten till glaskrossmikrofen så den kontakten låg och skramlade i motrorutrymmet. Idioten har letat efter kontakten och fann den inte, och det lättaste var att gömma kabeln istället. Som tur var så fann jag kontakten och undrade vad är dett för kontakt, detta kan inte stämma. * Eftersom teknikern inte haft kompens så har han missat två viktiga öglar i plast som skall dras över en större platskåpa, så var det enklare att bara trycka på platskåpan och skiten i öglarna, att de glappar ett par cm mellan två plastkåpr borde ju inte göra någon skillnad måste han ha tyckt. * Det värsta är att jag ringde in förre veckan och sa att rutan låter, den släpper in luft. Då sa han kom in på fredag så byter vi rutan igen. När det väl är fredag, har de glömt att beställa en ny ruta och glömt att boka en tid som vi kommit överens om. Jag har nog aldrig i hela mitt liv sett ett sånt här slavigt utfört arbete. Jag blir inte direkt sugen på att åka dig igen, men antar att jag måste göra det för att de skall kunna fixa till problemen? Mvh Kristian | |
| vilken stad? | |
| Reklamera jobbet och lämna in bilen någon annanstans! | |
|
Jag kan alltså reklamera jobbet och gå någonannstans? Utan att behöva betala en ny framruta hos den nya verkstan? Staden var Uddevalla. Mvh Kristian |
|
|
Ta kontakt med konsumentverket och kolla hur läget ligger till, men du borde kunna reklamera jobbet dem har utförd och få pengarna tillbaka sen kan du vända dig till valfri verkstad och få det gjort där. Jag skulle inte vilja att någon sån klåpare som du beskriver skulle vistas i närheten av min bil. |
|
| dom svinen... lämnade in min gamla 540 där några gånger.... sista gången fick dom hämta sin verkstad chef o då var det riktigt nära att det small. 1400:- för att kränga över två däck 18" o då hade jag däcken med mig (däckonline) dom sa att dom tog samma som alla andra. 100:- styck tänkte jag.... när chefen kom så sa han: för helvete grabben det är ju ZR däck... fick inte ett ord ur mig mer än: kallar du mig för en idiot!!!!! kom hit!!!! det var lite roligt nu när man tänker på det....sätter inte min fot där igen... skulle vara med en handgranat i så fall... hahah lycka till... | |
|
Har ingen direkt erfarenhet av firman mer än att deras begagnatpriser på BMW ofta har passerat "bäst-före-datum" :-) Vet inte hur det ligger till numera men innan jag köpte min nuvarande BMW låg Rutgersson generellt mycket högre än andra BMW handlare på motsvarande bilar. |
|
|
Alf_VON_Sil: Det låter väldigt tråkigt med din ruta, tycker du ska ringa o prata direkt med Olle Ruthgersson (chefen) och förklara läget för han, så kan han även ta hand om den teknikern som förstört din bil. Själv har jag aldrig haft problem med verkstan utan allt har alltid funkat kanon. Själv e jag jävligt avis på din bil!!! Har väntat i 6 månader på att få en likadan och får vänta 2 månader till!! Lycka till.. |
|
| Märklig firma, var på jakt efter min M3a där, sa som det var att jag köper där jag får bäst pris, försäljaren kontrade lagom inresserat att det e listpriset som gäller thats it.... första och enda försäljare jag stött på som inte går att förhandla med :) blev givetivs köp i en annan affär :) har inte varit där sen dess..... | |
|
Nu har jag varit där igen och nu har de fixat allt som skulle fixas på rätt sätt. Dessutom bjöd dem på att byta ute någon plastdetalj under bilen som hade gått sönder. (Råkade köra på ett takräcke för någon månad sedan) Ville bara skriva att de gjorde rätt för sig till slut. Skönt för bilen. Tveksamt om jag besöker dem igen.. En märkesverkstad borde ha gjort rätt från början. Mvh Kristian |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Tackräcke!! : Hur såg bilen ut som det satt på ??? :) ///MVH Hasso Länk |
| ,,en fråga! Vad är "glaskrossmikrofen" för något? | |
| ExHonda: Det är den komponent som känner igen ljudet från en krossad ruta. En komponent inom larmsystemet så att säga. | |
|
Hasso: Jo jag råkade köra på tackräcket när jag var på väg söderut på E6:an. Och där kommer jag i 234 Km/h ser inte att det finns en rejält fartgupp med en kamra... rakt på E6:an i höjd med Ljungkile. bilen gör ett enormt hopp, skulle gissa på 20-30 meter upp i luften? För att sedan landa på en Volvo Lada från 1974 med ett takräcke. Allt gick bra förutom med den dära plastbiten under min bil. Ibland har man tur! Mvh Kristian |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.