AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.029

Ta isär Klimapanelen i E39.

Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
Hej alla entusiaster.

Jag tänkte ta isär min klimapanel för att göra rent den lilla insugsfläkten samt olja upp den lite. Någonstans har jag sett bilder på exakt hur man skall ta isär den utan att bryta av ngn liten plast pigg etc, men jag kan inte hitta det. Ngn som sett eller vet vad bilderna kan finnas?

Vh/ Kermit.

Min Bil-blogg. Länk
Ma
348
Marc_M
BMW 525i -01
Länk

Gjorde detta för någon vecka sedan, väldigt enkelt. Går fort!

//Marc
Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
Marc_M: Klockrent:) Precis de tipset jag letat som en tokig efter. Då vet jag vad jag skall ägna lite av Lördagen åt.

Vh/ Kermit.

Min Bil-blogg. Länk
ÅÅÅ äntligen, Detta tips har jag letat länge efter.
Nu blir det nog lite mek imorn eller nått.

TACK: Marc_M !!

// Tomas

V8 muller.
Ma
348
Marc_M
BMW 525i -01
Hehe, ingen fara!

Byt inte om till mekkläder och hela fadderullan bara, för det går fortare än man tror! =) Bra att få gjort är det dock! Trevlig helg lads!
Jaha nu har man fixat rengjort. Bra dammigt va det. Allt gick bra förutom att jag råkade kröka ett stift lite, men det ordnade man till lätt igen.
Hoppas det blir tyst på han nu.

Tack för bra mektips!

// Tomas

V8 muller.
Ma
348
Marc_M
BMW 525i -01
Min var också dammig som f*n. Gjorde dels rent fläkten men köpte även "luft på burk" och sprutade rent överallt. Bort med exakt allt damm. Tyst, jo det är den! =)
Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
Min fixad också. Inte så farligt dammigt men skönt att ha det gjort:) Penslade rent med en fin penselborst och tog lite symaskinsolja. Tyst och fint.

Vh/Kermit.

Min Bil-blogg. Länk
Ja nu har man vart ut å provat, men fan det låter fortfarande från nått.
Verkar som det låter mer när man höjer på fläkten på klima anläggningen, Skriker o låter som nå sliten fläktrem typ.
Vad kan det vara då?
Någon som gjort nått åt detta o hur ?

V8 muller.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.