|
|
|
|---|---|
| Är det nån som sitter på det eller kan hänvisa till en address, vill ha kurvan för HK/NM. | |
jimmy/bmw |
Länk |
| Tack för länken Jimmy | |
| en fråga angående kurvan. För att få ut det optimala prestandan från bilen, Gäller det att man växlar vid ca7000 och försöka hamna på 5000 efter växlingen ? | |
| Edit" jag vet att man bör dra ur alla växlar genom varvtalet men om det ska innebära att man tappar HK/NM är det itne ganska onödigt ? med tanke på förlusten till bakhjulet som är högre, eller är jag ute o cyklar nu ? | |
jimmy/bmw |
om du menar drivline förlustern så är dom lika på alla varvtal. I % då såklart, fatta jag rätt vad du mena :) ? |
| yess Jimmy det va driveline förlusten jag täntke, trodde den va högre vid högre varvtal så som jag tolkade siffrorna, då är det alltså 7900Rpm som gäller vid växling =) | |
jimmy/bmw |
japp är bara att varva på :) |
|
När du varvar ur så kommer nästa växel bättre på effektkurvan än om du bara varvar till 7000rpm. Bänkning av min m3 med och utan ess-kompressor Länk Kompressorinstalationen Länk |
|
| har jag förståt rätt det här så har en m3 ca 300hk på hjulen stämmer det??? | |
jimmy/bmw |
jepp |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.