AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
1.247

Importera en BMW 320 e36 cab

Ha
280
Hapsuno
E36 323 Ci -96
Hej,

Jag kanske åker idag eller imon till tyskland för att importera en Bmw e36 320 cab 1995a.

Bilen är helt fullutrustad med ac, stora färddatorn, farthållare, skinn(ej sport), två airbag, startspärr, automatlåda med sport/ekonomi, storaljudpaketet med 10 högtalare, väremesits, komplett original m-paket med frontläpp (bmw m-technic), vita blinkers runt om bilen, elektriskt tak, två nycklar med fjärrlås, alarm, fullstämplad servicebok.

Bilfirman verkar väldigt seriösa tycker jag. Efter att jag hade frågat om bilen varit krockat, ringde han mig och berättade att bilen har haft en krockskada höger fram och att mätarställningen stämmer.

När det gäller suffletten, så har är "bakrutan" kass och grumlig.

Nu återstår frågan:
Hur mycket skall jag betala för bilen och hur mycket kan en sådan kosta hemma i sverige?

Tacksam för snabba svar då jag kanske åker ikväll.
Visa användare
450
Stocktrader
Z3 3,0 Roadster -01
MB GLC Coupe AMG -17
VW Golf tdi -13
Vad är det för utgångspris? har du någon länk till bilen
Ha
280
Hapsuno
E36 323 Ci -96
Vill helst inte skriva länken.. Men bilen jag prutade ner bilen till 5100 Euro.
Visa användare
450
Stocktrader
Z3 3,0 Roadster -01
MB GLC Coupe AMG -17
VW Golf tdi -13
Svårt att säga vad du ska betala när man inte sett bilen,men 5100:- låter ju okej."Och vad en sådan ska kosta i sverige" är det ungefär samma som det kostar att ta hem en,men att hitta just den bilen man vill ha är ju mycket lättare att hitta i Tyskland (och ett finnare ex)

Ha
280
Hapsuno
E36 323 Ci -96
Ok, men vad ska jag titta på.. Någon speciell defekt med bilen förutom det som står i autopowers begagnatguiden?
Visa användare
450
Stocktrader
Z3 3,0 Roadster -01
MB GLC Coupe AMG -17
VW Golf tdi -13
Har har du ett ganska fint ex. Länk som inte är trimmat heller,som många annars tyvärr är.För du vet väl att är något ändrat på brifet typ chip,trim osv. så är det stopp när du ska rega in i sverige
Visa användare
450
Stocktrader
Z3 3,0 Roadster -01
MB GLC Coupe AMG -17
VW Golf tdi -13
Det blev fel länk,det var den här jag tänkte på Länk
Sa
519
Salesman
330e Touring -21
325 E90 -05
2002-71

Porsche 993 -94
Känns spontant otroligt tveksamt. Måste finnas gott utbud i Sverige, du kanske kan få en attraktivare 325-328 för obetydligt mer när hela äventyrat är klart. Är du kall nog att vända hem om bilen inte motsvarar förväntningar? Har du flera objekt i samma område etc. Är det en handlare med lite "body" eller en småhandlare? Är det bättre att slanta lite mer och få en finare bil? Listan på frågetecken kan göras lång. Har inget emot importbilar, har själv 2 E30 cabbar som är importerade, men tycker att man ser väldigt många bilar där man frågar sig "vem xxx tar hit ett sånt lik"

Lycka till!
Ha
280
Hapsuno
E36 323 Ci -96
Stocktrader:
Titta på bilen i länken så ser du att det är exakt samma utrustning, så ser bilen ut ungefär, fast lite finare. ;)

Salesman:
Har tyvärr letat i snart ett år, och har ALDRIG hittat en riktig cabbe.
Hade en e30 cab som jag var nöjd med.
Isånnafall så får jag köpa någon annan bmw runt området om det inte blir denna.
Ha
280
Hapsuno
E36 323 Ci -96
Kunde tyvärr inte åka till tyskland ikväll eftersom jag inte fick tag på några svenska bilhandlar "gröna" skyltar. Får åka på måndag. =(
Ma
59
Mathie
E46 Cab-04
E61-07
Hapsuno,

Om du räknar med alla omkostnader (lätt 20% i detta fallet) är det verkligen lönt? Kolla på hemmaplan då cabsäsongen (försäljning) inte har börjat ännu.

Min Cab: Länk

Ha
280
Hapsuno
E36 323 Ci -96
Ok.

Jag ska åka och titta på en bmw 328ia imorgon hemma i sverige.
MEN generatorn skulle bytas sade mannen.. Kan jag köra med bilen hem eller vad finns det för risker? Vet inte riktigt vad en generator gör mer än att ladda batteriet..

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.