AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.317

Extremt billig 330Ci-02

Visa användare
141
Johan Lundquist
530iA Touring-02
Någon som råkar veta något om detta exemplar? 109.000 SEK förefaller osannolikt billigt om allt är i sin ordning!

Länk

/Mvh
Johan
835
Pär:an
BMW 530e iPerformance M-Sport -18
Han kanske fyller år...
Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
Ring och bjud 40´för den.
Sista pris Brorsan..

Leffo
Han fyller 30 idag. Case closed.
Så extremt billigt var det väl inte? Finns ju ett gäng icke-couper i den prisklassen, och couper för dryga 10% mer.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Jabbal: vet inte var du hittar dessa bilar. På Blocket är de sedaner i samma prisklass 01:or som rullat betydligt längre och de enda coupér du hittar under 150' är 01:or som rullat 14-20' mil. Första jämförbara coupé hittar du för 170'+ och då är det 01:or med liknande mil som den Johan länkar till.

På mobile så ligger den billigaste 330Ci med under 10' mil på mätare på 15.789€.

Jag tror nog att födelsedagsbarnets telefon har gått varm idag.

___
//Ulf
Jo, med tanke på milen var det ju ett bra pris. Hittade en coupe för 125 men den hade ju betydligt fler mil. My bad.
Vi säger väl grattis till Stefan dårå! :-)
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Jag har hittat en 01:a på blocket/skåne för nästan dom pengarna...
330i som gått 8500 mil för 118...och det går att diskutera enligt honom

Frasse
Annonsen ligger inne fortfarande, tröttnar han inte på telefonen...?
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Missförstå mig nu inte men de flesta här inne verkar ha en övertro på BMWs priser....BMW har precis samma värdefall som dom fleste andra bilmärken även om jag själv tycker att BMW är en lite bättre bil...så är det tyvärr.
Men dyker det nu upp en annons som är lite billigare än "normalt" så går alla i taket.....
Inse att BMW är en jättebra bil men den tappar värde som nästan alla andra.....

Frasse
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Jag tror ingen tvivlar på att BMW tappar i värde, men 109000 för en 330Ci -02 är extremt lågt. Jag sålde min 330i förra året och fick 50 lakan till och då var det en sedan (årsmod 01) som rimligen betingar ett lägre pris än en coupé. Dessutom misstänker jag att jag kunnat få mer för bilen om jag haft lite is imagen, för när jag redan hade kommit överens med en köpare ringde flera andra spekulanter och ville komma och titta på bilen.
Jag tror flera andra som sålt 330i kan intyga att de fått klart bättre betalt än vad denna kärra utannonseras för.
Han säger ju varför priset är så lågt, lågt pris är bästa sättet att bli av med en bil på kort tid så de är grattis till den som får bilen. Men troligen får han så många samtal att han har möjlighet att höja priset lite.
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Priset är väldigt lågt i förhållande till "marknaspriset" och bilen bör, som alla andra, kollas upp väldigt noggrant vid köp.

Men 330:ins pris är ändå inte så värst "extremt" jämfört med denna M5:a -00 för ynka 120 lappar!! DET är lågt.

Länk
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
"billigare vid snabb affär" T.o.m också!

Undrar vart skon klämmer?!
Utseendemässigt är den ett renoveringsobjekt :) Är nog där skon klämmer..
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Ok, ögonlocken är horribla. Inte snyggt att dem tagit bort BMW emblemet från huven heller, eller lackad kromet, fälgarna var inte så hemska, men självklart vackrare med orginal m5 fälgar. Kan ju inte bara vara därför den är så billig!?

Tror nog mer att det är något motorrelaterad eller nått sånt!

120k kr för en m5 -00 med 11k mil på mätaren är VÄLDIGT billigt tycker jag, om det är i hyffsat skick!
Jag tycker iaf inte att det är mer än rätt att sådan förstörelse ska straffa sig med en 30-40k i andrahandsvärde :)

Han nämner inte serviceboken, troligen finns det en anledning till det. 120k för en utseendemässigt våldtagen m5a med dålig dokumentation och en ägare som inte visar någon större "kärlek" till bilen i sig är nog inte helt fel ute, lägg till att han vill bli av med skräpet snabbt så är priset som klippt och skuret. Men sen är jag troligen ganska fördomsfull också..
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Frassemannen: annonsen du refererar till dök upp efter jag kollade och även denna är billig men det är skillnad på sedan och coupé, samt en årsmodell samt att bilen denna tråd handlar om var nästan 10' billigare i annonspris. Summan av detta gör rätt många tusenlappar.

Som jag skrev ovan så får man på Blocket börja titta på 170'+ för att hitta en coupé med motsvarande mil och då anser jag att en bil som annonseras 60' under den näst billigaste av motsvarande bil legitimerar att folk reagerar.

Klart att det finns de som har en övertro på sina bilars värde och man kan vara lite långsam på att acceptera att priserna skjunker som dom gör MEN det var inte riktigt det som det handlare om här utan bara en jämförelse av annonspriser.

___
//Ulf
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
DavidT86: Visst, håller med dig angående din åsikt om den m5:an. Men ofta när bilarna är "stylade" på detta vis tror/tycker säljaren att bilen är än mer värd. Vilket förstås är helt fel i mina ögon.

Måste ju vara någon hund begraven ändå, som att serviceboken är borta t.ex. eller nått. Nu verkar även annonsen vara bort? Såld? Säkerligen till någon blåögd stackare som tror sig göra ett fynd..
Länk

Kan det ha varit den (innan borttagandet av bmw märket)?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.