|
|
|
|---|---|
|
Någon därute i cyberspace som har erfarenheter utav att köra med 18 tum på en E36 (325i kuppe). Vilken är den smidigaste däckdimensionen? Vad säger lagen om däckdjupet - vad skall däckdjupet minst vara för att köra lagligt? Tacksam för svar! | |
|
Jag hade och har 225/40. Funkar bra för mig. Se bara till att ha rätt ET! E36an bör ligga runt 42. Jag har själv 35. Minsta djup är nog 1,6mm |
|
|
Tack för uppgiften. Ursäkta en go' gubbe från Göteborg men vad är ET?... Tacksam för svar igen. |
|
|
ET = inpressningsmått. Hur mycket fälgen breddar inåt eller utåt sett från utsidan av navet. suck...squeece...bang...blow...brilliant! |
|
|
kör på 225\35 , jag har 235\40 i fram och jag har orginal chassie alltså inget m-fjädrar eller liknande, fälgarna har ET38, de skrapar i lite när jag rattar fullt |
|
| Jag åker med 255/35-18 bak och 235/45-18 fram, dessutom har jag 60/40 sänkning och det fungerar klockrent, dvs. det tar inte i någonstans... | |
|
Japsmacke: Hur går de att köra med ET 35? Svärre: Vad har du för ET på fälgarna? |
|
|
hur du beräknar ditt ET DVS Anläggningsytan mot navet till fälgens mittpunkt. Länk. /// racing Pater, peccavi.... Länk |
|
|
svärre, vad har du för ET på fälgarna? // MVH Jocke |
|
| Jag kör också med 18" fälgar till min e36 325:a. Funderar lite på att sänka den, vad är snyggast tycker ni? 30/15, 60/40 osv? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.