AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
668

hur monterar jag mtt nya m-paket ( e39 ) ?

Dags att sätta på min nylackade m-paket på min 540 men det här med montering på bilar e inte riktigt min sak. Hur får jag av dem gamla? Många bultar? Klarar jag montera dem nya själv, skulle vara tacksam för ett grundligt svar om både fram och bak spoilern, e rätt så händig bara ni hjälper mig hur, mvh robi_gbg
Ma
348
Marc_M
BMW 525i -01
Hej!

Jag står inför samma uppgift. Dock finns det hur mycket som helst här på forumet om du söker. Sedan har Forry gjort ett mektips då han tog bort T-ribban på sin M-spoiler (kolla under gör-det-själv och sedan "mektips") för där finns bra bilder just gällande fram. Men kortfattat är det fram 2 stycken bultar som skall skruvas lös snett på sidorna om och under nummerplåten. Sedan har du skruvar i hjulhusen som du skruvas lös. Detta verkar inte så svårt, jag har min spoiler på lackning än så länge så, jag har inte hunnit prova.

Bakspoilern och dess demontering hittade jag bra bilder av genom att jag sökte på forumet om dragkrokar och hittade sedan ett inlägg där någon länkade till en hemsida till ett företag som säljer dragkrokar till just e39. Där fanns en monteringsanvisning (pdf dok.) och det var klockrent. Man behövde nämligen demontera bakspoilern för att få ditt sitt nya drag. =)

Hittar du inte så ge mig den mail.
//Marc
Tackar tackar, nu sitter det på, grym förändring, och tack igen

mvh robi
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.