AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
881

Spackla in m-läpp på E39

Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Hej!

Jag har idag M-läpp på min E39. Tänkte lacka om bagageluckan och i samband med detta spackla in m-läppen i luckan. Om ni vet hur M3 CSL luckan ser ut så förstår ni lite hur jag tänker. Den blir ju inte lika stor som CSL men kan det inte bli rätt snyggt med läppen utan kanter och skarvar, ser ut som de är en del istället för påklistrad vinge?
To
964
Tozzy
M5 -00
BMWSC NR 490
Tanken är god men jag tror lacken kommer att spricka i skarven om du inte typ bultar fast spoilern i plåten eftersom den sitter med dubbelhäftad tejp som flexar...
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Tror du verkligen den flexar om man spacklar in den? Då är de ju spacklet som håller den på plats. Eventuellt kan man ju ta av den igen och ersätta dubbelhäftande tejpen med lim innan man spacklar in den.
Varför inte be en plåtnisse modda bagage-luckan? Ju mindre spackel dessto bättre....
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Plåtnisse är inte gratis. Jag har ju redan vingen och lite spackel och sandpapper kostar inte många kronor. Får se va som händer, ska snacka med en lackerare också.
To
964
Tozzy
M5 -00
BMWSC NR 490
Varje stängning av bakluckan kommer att få spoilern att gunga till lite eftersom tejpen är nästan 1mm tjock(vill jag minnas). Den rör sig inte mycket men efter en tid så ger nog lacken och/eller spacklet upp med sprickor. Du kanske kan ta loss tejpen och limma med något hårt lim istället som håller den stenhårt? Kan inte mycket om lim men det ska nog inte vara typ PL400 som kan flexa en del. Kolla på www.casco.se om dom har något som verkar lämpligt, dom har jätte bra info om alla deras olika lim sorter.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.