AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.512

Sportavgassystem på e36 coupe?

Pi
72
Pinbuzz
M3 CAB -97
Jag undrar hur ni som har sportavgas på era e36 har gjor, har ni bara kapat av den bakersta ljuddämparen eller har ni kapat längre in?.
plus vilka dämpare rekomenderar ni?.
Visa användare
85
zacke_bgd
bmw 320 e36 coupè
köp en halvsatts du får ett fint simons för 3000kr så behöver du inte kapa nått

zacke
blitz
eller ferrita
Visa användare
359
alex_86
bmw 328 95
simons inte bra .. inälvorna håller inte .. feritta .. eller RET system
Pi
72
Pinbuzz
M3 CAB -97
i vilka affärer hittar men en halvsats?
Här kan du beställa Feritta "halvsats" för ca 3500:- ----> Länk <----
Jo
1.066
Jonsson
328iC -96
Dom priserna är väl utan moms/skatt eller va de nu kan vara..
Kostar ca 4500:- har jag för mig

328: [Avställd] Länk
318: Länk
/Jonsson
Har aldrig bestält därifrån så jag vet inte,
men det är nog som du skriver,
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Länk 4495:- kostar de föt en halvsats....funderar själv på att beställa ett sånt,lr fixa ett genom avgaspiraten.
Visa användare
85
zacke_bgd
bmw 320 e36 coupè
val av system beror på hur länge du tänker ha bilen och om du kör på vintern bland annat, ja har själv kört simons ganska länge och det fungerar fint, men visst kvaliten är inte lika bra som tex ferrita men det är mera materialet tex simons erbjuder inga syra fasta rostfria system och deras aluminium behandlade är inte topp gods kvalitet med nog håller det ganska många år framöver och priserna är lägre,

zacke
Visa användare
287
Mackis
325 Sedan, M-Sport, -08
Om det är ett otroligt härligt ljud du är ute efter så kan jag rekomendera Supersprint. Man kan verkligen känna hur bilen andas ut bättre, samtidigt som den sjunger ut som aldrig förr!

Inte gratis, men smakar de så kostar de!
Finns bla. hos Mekonomen

" BMW - Bara att växla ner, Och njuta! " Min bil: Länk
Hur blir det med sportsystem på vintern, kommer snön ta i systemet?
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Supersprint låter väldigt fint...men man betalar ju för de också,inte helt gratis precis...
Låter skönt,men inte så himla mycket..iaf dom ja hört.

Agro:
Sportsystemen är inte större på de sättet...utan skillnaden är att de är byggda annorlunda innuti,tex mindre ljuddämpning...
Men slänger du på ett 3" enkelrör kan de kanske bli lite tajtare,men då ska blien va rätt låg i sånna fall.
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Kör själv med supersprint, låter helt ok. Något för tamt kanske. Ska ta bort den mellandämparen, den lilla saken, om det gör någon skillnad, får ersätta med ett "sound pipe" från eiserman eller liknande kanske.

Men i förhållande till orginal låter ju bilen mkt bättre, som tidigare sagt, låter maffigt men ändå inte för mkt, dock låter det fint när man drar på! På motorväg eller konstant fart är det inte så påtagligt vilket kan vara skönt i längden.

Är det någon som vet hur mkt den mellandämparen gör i själv verket? Om det blir bättre (märkbart bättre) om man tar veck skiten eller blir det för högt då tro?
Pi
72
Pinbuzz
M3 CAB -97
Tack för svaren antar att man får gå efter sin plånbok. Men det blir nog något mellan 3000-4000.
Visa användare
79
racing78
bmw 530i touring E39a
om du inte har tummen mitt i handen och har möjlighet till garage och svetts, rekomenderar jag dig att bygga dit eget system jag gjorde en halvsatts i rostfritt, en fullflödesdämpare i slutet med ett påtiggat valsat rör, såg presis ut som dom där jappsdämparna. jag kom undan med 1400 för delarna hos RAKA RÖR i göteborg.

Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Lyssna på detta,så underbart ljud....Eisenmann system!
Länk
ni
73
niklashörnell
325i Sedan - 95
Heinkel Trojan - 63
Porsche cab
Jag har köpt ett simons system men det tar i bulten på stötdämpare bak när jag kör i gupp. Någon som haft samma problem?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.