AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
497

Byta speglar på e46 touring 02...

Är de nån som vet hur dörrsidan sitter? Jag har fått bort alla skruvar (tror ja) o sen sitter det ju clips längs sidorna, men den sitter lixom fortfarande fast uppe vid spegeln, jag måste ju komma åt o löda kablarna därbakom, nån som vet va som e galet?
För att vi ska slippa svar som: SÖK, så kan ja säga att jag redan gjort de, även kollat in guiden som finns länkad till e46 fanatics, men den guiden är för coupé o inte ens i närheten av övensstämande me touringen!

Mvh Chrille
xc
135
xc00b
E34 525ix touring
dom sitter ju rätt hårt iskjutna i ovankant.. våld är rätt metod för dörrsidor men kolla igen så alla skruvar e borta..

Du har inte glömt skruvarna under listen då? Panelen sitter hyffsat hårt i ovankant men inte så hårt att den inte ger med sig om man drar lite
hmm...menar du listen (som i mitt fall är kolfiber) men som e olika på många bliar tex alu osv? Sitter det en skruv där bakom?

Mvh Chrille
Japp, 2 stycken, listen får man loss genom att föra in en skruvmejsel försiktigt bakifrån och bända loss den så man får tag i den med fingrarna, sen är det bara att dra.

En av skruvarna där bakom har grövre gängor än resten av skruvarna så den är lite mer trögskruvad
ok, ska försöka me detta! Tackar o bockar!

Mvh Chrille
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.