|
|
|
|---|---|
|
Jag försöker få väck dubbelhäftande tejp (som sitter fast grymt mkt) från mina "näsborrar" på min z3:a. Jag tror det är plast som näsborrarna är gjorde av. Man vill ju inte ösa på aceton och pajja allt. Någon som har något tips? Jag satt med hårfön, men det gick inget vidare ;) /jonas | |
|
vad är näsborrar? hajar inte det moderna språket men försök med lacknafta jag tror ej den kromade plasten tar skada sedan finns ett sätt till använd polish men den brukar vara så mild så det kan bli jobbigt om det dubbelhäftade kletet är gammalt, men som du skriver använd inte aceton det är för aggresivt och kromet försvinner MVH Uffebildock |
|
|
så lacknafta är mildare? näsborrar = grillen på z3:an. det är kanske inte myntat, men jag kallar själv den för näsborrar :) tack för svaret! |
|
|
jag kunde nog ana att det var grillen du menade, ja lacknafta är väldigt milt till just detta, jag tror du kan försöka utan någon risk men prova också någon polish för det har du väl något för lackeringen ta och prova det brukar lösa sådant här använder själv polish till nästan all rengöring på z:an men steg 2 brukar vara lacknafta om det sitter för hårt för polishen mvh Uffe/bildock |
|
|
Brukar själv med framgång använda "Tabort Fläcklösare" för att få bort klister från prislappar och andra etiketter som sitter på lite ömtåliga material. Är väl egentligen till för att ta bort fläckar på kläder, men brukar lösa upp de flesta klisterrester utan att skada underlaget. Det är en blå flaska med gul kork som bl.a. finns i de flesta livsmedelsaffärer. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.