|
|
|
|---|---|
| Hur bred och lång är en e39 eller e34. Jag skissar på ett garagebygge och vill få plats med en fullsize:are. | |
| E39 är 180 cm bred. Kolla på bmw.se där finns alla måtten. | |
| Tack för snabbt svar, misstänkte att det ev. skulle finns där men man är lite lat... | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Med backspeglar 2,00m E39. mina portar är 2,40 upplever det som trångt ibland så inte mindre ska du ha dom. sen sak du ha minst tre meter extra på längden helst så du kan röra dig om möjlighet finnes. MVH Hasso |
|
Garaget blir ca 12x5 meter med en 3m port (med fjärr öppning såklart). Problemet är att jag får en pelare en bit in i garaget med ca 2.3 meter på varje sida, som kommer att drabba bilen som står längst in. Har sneglat på crawford port, är dom att föredra? |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det är dom säkert det finns alternativ, vi i villa brukar ha en hel del reklam om det. Vi har väl två av de större porttillverkarna i Örebro har jag för mig Själv har jag två laserade träportar med sådana där trevliga jättefjädrar på insidan Mitten-70 tal. MVH Hasso |
| Hasso, 2,40 är oerhörd lyx! Min parkering på jobbet är 2,10 med betongstolpar på varje sida. DET är pilligt. :-) | |
Klart man man har det lyxigt:))BMW o MB bor kungligt. När jag jobbade med biluthyrning så skulle man alltid få in tre bilar på två plater i ett parkeringsgaraget. Tur att man bara vägde 65 kg på den tiden annars hade man blivit kvar i den sista bilen. MVH Hasso |
|
Länk Titta gärna in på min sida. Länk Mvh. Micke Olsson |
|
J.B |
Angående garage portar ,, ta en titt på Hörman också innan du bestämmer dig ,,inte för att jag vill göra reklam , Crawford är väldigt fina och bra också . J.B |
| Tack alla som svarat! Kollade in Hörman igår på villamässan, verkar vara en bra port det med. Pris & kvalitet likvärdig med Crawford var uppfattningen jag fick. | |
Hörmans är nog en av de portat som tillverkas i Örebro tror jag. MVH Hasso |
Deliq |
Har nyligen monterat 2st Lindab-portar i mitt garage. Verkar vara likvärdig kvalitet som både Crawford och Hörmann, då jag jämfört, priset var dock angenämare då portkrängaren hade en kampanj på dessa portar. Krängaren själv hade dessa portar i sitt garage (säljer även Crawford men föredrog dessa personligen) M V H // Deliq |
J.B |
Svårt fall , hur du nu än gör med ditt portval (kan ju inte låta bli att komentera då jag monterar sånna) , väljer du en Crawford så välj Diplomaten , det rådet kan jag ge dig på det märket , men det är ju sen upp till dej själv,, stirra dig inte enbart blind på priset, det är ju en sak som kommer att sitta uppe i många år och i ur och skur och inget man bara byter ut då man en gång köpt dom , jämför även dom små detaljerna , det är inte för inte som en del portar är billigare och det visar sig i slutändan. Lycka till i valet. J.B |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.