|
|
|
|---|---|
|
Hej! Är det en fördel att använda 325-insug på en 320-motor eller ger det ingen skillnad effektmässigt? Finns det något annat roligt man kan överföra från 325:an till 320:n? Och nej,vill inte ha hela motorn då det är en större utmaning att bygga på 320-motorn. Kanske kamaxeln är något att ha? BTR? Förslag tack! | |
|
Porta topp, stoppa i trimkam. sätt dit extraktorgrenrör eller 325 grenrör. Sen fräs upp toppen och använd 325 ventiler. Då borde du nästan va uppe i 325 effekt.. Givetvis ska du även ha insuget då. Pärlan: Länk |
|
|
Tja,bilen håller på att turbokonverteras. Kommer att ligga mellan 0,7-1,2 bar beroende på vilka soppaspridare som köps in. Min topp ska planfräsas samt O-ringas nu i dagarna för att klara av laddtrycket,har sedan tidigare fräst bort klämspalten i förbränningsrummet. Men det med 325-toppen lät intressant,har den större ventiler än vad 320-toppen har? Jag har en topp från en M20B20 -89:a som rullat strax över 3000 mil,alltså nyskick. Känns lite surt att byta ut den mot en 325-topp som rullat 25 000 mil. Jag läste att 325-kammen var aningen vassare än 320-kammen,dock så var det rätt marginellt. Vore dock rätt trevligt att göra motorn mer optimal. |
|
|
Om du ska köra tubo så blir det ju lite annolunda. Nej toppen från 325an ska du inte använda. bara ventilerna och insuget då. Ska du ha annan kam så ska du köpa ppfs turbokam.. Om du vill kompsänka borde M52b20 kolvar passa. Någon som kan garantera? Pärlan: Länk |
|
|
De ska tydligen passa (M20B20-kolvarna),har set flera som har bekräftat det hela. Tack för din information! Jag får se hur jag gör,eventuellt säljer jag iväg de delarna till någon behövande istället. |
|
|
Antar att du menar M52B20 kolvarna. Eftersom M52B26 kolvarna passar i M20B25 så borde det va det samma med 2.0L motorn.. Pärlan: Länk |
|
|
M52B25* Pärlan: Länk |
|
|
Ja,precis! Lite felskrivet bara. :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.