|
|
|
|---|---|
|
Nu har det börjat att klonka bak igen. Innan det så var det länkarmsbusningar. De har jag bytt. Och nu börjar det låta nåt igen vid ojämn asfalt. Det låter som en stor mutter ligger i reservhjuls rum och hoppar när bilen kör på nåt ojämnt. Kan det vara stabilisatorstaget? | |
| det kan det vara.hade klonk på 325ia,o bytte stabilisatorstagen.sen vart jag av med klonket.ta ett spätt o prova om det är dom.mitt fall var det så .lycka till... | |
| Är det nånting de kollar på besiktningen för att jag ska besikta den om en vecka, inte säkert på att jag hinner. | |
| det klart dom känner o provar.om det ser skumt ut,torrsprucket osv.min sa dom ingen ting om,men jag bytte i alla fall för klonket skull.jag kanske bara hade tur,vad vet jag... | |
| Kom nyss från garaget, har kollat under bilen på stabilisatorstaget, ser ok ut. Men jag märkte nyss att när jag sätter mig in i bilen då kommer nåt ljud som stödämparna är borta. Kan det vara stötdämparna som är slut??? | |
| har du kollat övre stötdämparfästet,så att inte det är slut..?? | |
| Nej, det har jag inte gjort. Hur kollar man att den är slut? | |
| Bärarmsbussningen på den sidan det klonkar gissar jag på. Hade det på min E36:a med exakt samma symptom som du beskriver, lät som något låg löst i bagaget och skramlade/skavde emot. | |
| Nej, de bytte jag för 1-2 mån sedan. | |
| Bärarmsbusningar är nya, stbilisatorstaget ser bra ut, vad kan det vara? Stötdämparensfäste? Elr själva stötdämpare? | |
| prova kolla under mattan/beklädnaden vid stödämparen i baklukan och se hur fästet ser ut..kan ju bara sönder eller slitet.. | |
| ja, det ska jag göra imorgon. Tack att ni är med. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.