|
|
|
|---|---|
|
Halloj folket! Jag är en nybliven BMW-ägare och det blev en 318is -90 den här gången. Dock har jag stört mig på att tankningen är knepig. Jag läste i bilens instruktionsbok att påfyllningsrören är trängre pga förhindra förväxling av bränsletyp. Det verkar verkligen vara ett tajt påfyllningsrör eftersom tankomaten lägger av så fort jag trycker för fullt. Jag tvingas då trycka litegrann för att minska bensinflödet från tankomaten, och det tar då längre tid att tanka.. okej, jag kanske bråkar om ett par minuter, men finns det nån alternativ lösning så vill jag gärna veta om den =) Nån som känner igen sig och har nån bra knep för att kunna tanka snabbt så man slipepr frysa ballarna av sig vid bensinstationen? | |
| Har aldrig haft några problem med tankningen | |
| jag har upplevt liknande problem på min is ibland bara, har tiltat pumpröret lite bakåt bara så har det funkat. var glad att det är en 318 vi har då så att vi slipper tanka så ofta. =P | |
|
ja jag har faktist samma problem .. eller hade . men då kan man dra ut tank slangen och stoppa in den igen och tanska då gåre mkt bättre . de gör de för min del varfall:) lycka till =) |
|
|
All right! Tack för Era snabba svar! =) Ska bli ett nöje att tanka nästa gång ;P Höres |
|
jontelinlugg |
Prova att inte sticka tankgrunkan ända ner i hålet - prova med hälften, har upplevt samma sak och har alltid varit så med min 320ik-88 (i 9 år). Jonte |
|
det bara vinkla och vända tills man hittar ett bra läge! grattis till det nya bilägandet, hoppas du är nöjd med modellen du valde. det är jag kan jag säga!! kan rekomendera trimning starkt! Mvh: Rabiat Körstil (Team FF Survival) |
|
|
#finnen318is Tackar o bockar =) Ja, jag är verkligen nöjd med bilen nu. På vägen hem efter avslutad bilaffär, började jag undra om jag verkligen gjort rätt och inte förhastat mig. Men varje dag som går, blir jag bara mer och mer nöjd! =) Hade tänkt att ha bilen ett kort tag, men verkar inte bli så nu ;) Mvh Thomas |
|
|
samma här. är toksåld på denna bil. min är lite ombygd i maskin men billigt i drift ändå, kan ju inte bli bättre! kul och billigt (något iallafall, med tanke på dagens bensinpriser..) Mvh: Rabiat Körstil (Team FF Survival) |
|
| Håller med angående bensinpåfyllningen, min 318IS är också seg och man får vinkla påfyllningsröret någor men inte ens det hjälper alla gånger. Grejen är den att mitt fäste för påfyllningsröret ohar rostat bort så jag hängt upp den med en egen anordning så det är lite löst, kanske därför det blir ännu svårare att fylla på bränsle? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.