|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att införskaffa en 3,2:a inom kort! Vilka problem dras bilarna med bortsett från vanosrassel och det som nämns i begagnatguiden? Vilka problem har du haft med just din m3:a? //Tobbe snart m3-ägare.........eller kanske RS2! | |
| hej! Har en m3 97a som jag haft ett tag och den har varit kanonbra! det enda som har gått sönder va en ventil som sitter i blocket och styr oljetrycket till topplocket, den läckte och kosta 240 spänn på bmw. bilen känns mycket robust och tillförlitlig! annars bara någon glödlampa som gått sönder..har RR vanos och den låter perfekt trots att bilen gått 13000mil så tro inte på allt skitsnack om att RR vanos är så kassa för det är dem inte! | |
|
Jag har en 3.0 -93 som gått 25k mil, RR vanos.....går som en klocka! Bara att handla ;) |
|
|
Har en M3:a -97.17100mil.RR-vanos. Nästan inga fel alls. Mest slitagedelar som bytts. Mycket hållbara bilar. |
|
|
Köpte en M3 96:a i höstas. Det var dålig effekt på kupefläkten och efter tips här på forumet om var "microfiltret" var gömt, så bytte jag detta och det blev full fart på kupeluften. Det filtret som jag tog ur såg ut att aldrig vara bytt, trots att det ska ingå i BMW:s så kallade oljeservice, vilket var gjort enligt den fullstämplade serviceboken. Så kan det vara på "märkesverkstäder". Tveka inte , köp!! Keep racing. |
|
|
Köpte en M3 96:a i höstas. Det var dålig effekt på kupefläkten och efter tips här på forumet om var "microfiltret" var gömt, så bytte jag detta och det blev full fart på kupeluften. Det filtret som jag tog ur såg ut att aldrig vara bytt, trots att det ska ingå i BMW:s så kallade oljeservice, vilket var gjort enligt den fullstämplade serviceboken. Så kan det vara på "märkesverkstäder". Tveka inte , köp!! Keep racing. |
|
|
|
| Keep racing: vi har förstått budskapet !! 3ggr | |
| haha jo ja jag tror nog inte han tvivlade på att vi skulle förstå budskapet. Typiskt forum-bugg att inlägg dyker upp flera ggr. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.