AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.385

Vilka bilder på nya M3:an

Sida 2 av 3
st
351
stoffe69
328ci -00
420 hästar har jag hört... men det återstår att se
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
angående Sportkänsla så har iförsig Bmw inte gjort nån bil med riktig sportkänsla sedan M3 E30 Evo tycker jag, Som nån nämnde så saknar den riktig grymma Stolar typ som Nya RS4, När M3 E46 presenterades så va det jo höjden för Bmw E46 är och kommer nog förbli en ut av Bmw snyggaste Kaross i modern tid och den ha begäret som E46 plockade fram kan jag inte hålla med om att E92 har, sen känns det som att priserna har börjat öka en aning på Bmw´s bilar, minns inte riktig men inte kostade typ en 330 när den precis kom över 500K som beg ?
Visa användare
95
M3 Danne
525IM-05
Väldigt besviken....!!!väldigt besviken på e90 karossen i överhuvudtaget!!!.....kolla på bakljusen på e90 sedan.....jag säger bara nissan primera!!! sjukt kasst!!!...har älskat alla M modeller hittills men de här var inte bra!!!

*BMW* Be My Wife
tr
259
triss
m3 -96 racebil
Precis som vanligt måste man se bilen i verkligheten för att verkligen uppskatta den. Det var likadant med e46an, nya m5:an och även m6:an.
De var inte alls snygga när man såg dem på bild första gången. Men när man såg dem i verkligheten så var det en aha-upplevelse.

Keep up the good work!
Visa användare
700
A Lind
635 CSi -87
Tycker den ser ok ut för att vara en modern BMW. Men det är inget jag hade köpt då det finns modeller hos konkurrenterna som lockar betydligt mer. M-bilarna känns inte alls som Motorsport i jämförelse utan snarare GT-vagnar.
Lars Jakobsson
Tycker nya M5:an fortfarande är lika ful, tyvärr.

modano
Hur många av de som köper M-bilar använder dom för just motorsport?
M-bilar är och förblir bilar till den stora massan...
BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
Lars// Jag står på kö för en ny M3:a. Jag var klok nog att sälja den gamla innan den tappar allt värde och utseende ;-) Sen kan du inte jämföra M3 med M6. Två helt olika typ av bil.

Mvh

Jonas
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
BMW-Jonas , tror inte den kommer tappa så där enormt mycket efter lanseringen ut av E92, den kommer tappa när E92 M3 kommer hamna på Beg marknaden med en värdeminskning runt 150k då kommer nog E46 att tappa en del men inte innan, är min gissning
Lars Jakobsson
Maxad>>Håller med dig!

BMW-Jonas>>Så du sätter dig frivilligt i en 120? kul för dig :)
Men förstår inte hur du kan välja M3:an framför tex M6, och varför skulle man inte kunna jämföra? Båda är coupé, ingen större skillnad i storlek osv.
Därimot är M6:an fan så mkt mer bil.

Visa användare
700
A Lind
635 CSi -87
Jag har kanske fel uppfattning om vad M borde stå för. Har lite svårt att förstå kolfibertak (om det nu kommer att vara på den riktiga modellen) om man samtidigt slänger in en massa lull-lull som elstolar och navigator. Men jag menar inte att man för den sakens skull skall behöva öronskydd eller få ont i baken varje gång man kör över en ärta.

Samtidigt har jag fått den uppfattningen att trots sin vikt så är det just bana bilarna gör sig bäst då chassit verkar inställt för det. Så jag har lite svårt att förstå vad bilen vill vara.

Njä jag hade nog köpt en 335:a och en riktig sportbil istället och antagligen kommit undan billigare, men det är ju min högst personliga uppfattning.
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
A Lind: Kolfibertak och Navi väger mindre än Plåttak och Navi :)
Nä men allvarligt så är det att bygga varumärke BMW gör med sina M-bilar och dom gör det med framgång.
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
A Lind ; förvirrad kallas det för :) , ärligt titta på 90 talet då ägde Bmw hela marknaden i stort sett med bilar i alla klasser och även design, nu i slutet så tycker jag att den har hamnat längre ner på listan när det gäller det mesta, jämför Bmw mot Mb tillexempel som kan väll anses som en värdig konkurrent, en gång i tiden så va Bmw hästlängder före Mb både när det gällde Prestanda och design och nu måste man tyvär se märket ganska hårt slagen när det gäller både design och prestanda . Det känns nästan som att Bmw håller på att ändra hela konceptet när det gäller bilarna. Det va inte alls länge sen där alla Bmw fantaster satt o hånade alla bilar som va överladdade men nu tycker att 335 är en grym bil plöstligt. Jag har en M3 från 05 och ärligt talat betala de pengarna för en bil som inte ens har mugg hållare känns litte surt, visst man kan säga att bilen är till för att köra men hade jag som kund endast haft körningen i huvet när jag väljer bil så blir det knappast en M3 då går man till Porsche och dylikt, en M3 väljer som en vardags bil med grymt bra potential för hård körning också där med kan det behövas eller i stort sett ett måste att ha Navi och allt det där med in i bilden för att få sina kunder nöjda. Så i det stora hela så tycker jag personigen att den nya M3 är riktig GRYM för att va den bilen den är tänkt för att va
BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
Lars// å vad är det för fel på en 120 då??? Det är faktist min andra. Hade en 05 härom året också.
Att du frivilligt kör omkring i en gammal M3 från 2001 eller 2002 kan man ju undra :). Men nu handlade ju inte tråden om det. Du får tycka precis vad du vill om M3:an. Det är ju ett fritt land. Du får så gärna köpa en M6 med ankstjärt vilken dag i veckan som helst :)

Jag tycker alltså att M6 inte är tillräckligt snygg och definitivt inte till det priset den betingar. Då köper jag hellre något annat om jag skulle hosta upp den summan. Finns mkt kul för 1,2 millar!

Mvh

Jonas
Visa användare
700
A Lind
635 CSi -87
Maxad; Är en M3:a verkligen så mkt mer praktisk än en Porsche? Är det rent av så att man väljer en M3:a av rent emotionella skäl? Jag försöker absolut inte säga att en M3:a är en dålig eller trist bil för det tycker jag inte men det känns inte som det mest rationella valet. Det är väl isf om man absolut inte kan tänka sig att ha mer än en enda bil.

Fast vad f-n vet jag om rationalitet när jag 22 år gammal utan någon jättelik inkomst köper en 20 år gammal bensinslukare för lånade pengar precis innan lägenhetsköp för en dålig miljon? ;) Jag tror jag skall vara tyst en stund.
BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
A lind// För mig som är 38 med barn så fungerar M3 mkt bättre om du förstår vad jag menar :-)
BMW Jonas.... ;)
manonegro
Jag förundras mest över hur jävla kort BMW's chauför är hahaha.... undrar om man får in fyra st. "tre äpplenhöga" test chauförer i bakluckan? Han ser ju fasen knapt över taket på bilen haha och det är INTE någon Hög bil vi talar om.
haha du la märke till det me.... Jag tänkte på de, men trode att bara jag som tyckte det :)
manonegro
Föör slimmad bakdel, men annars så "vänjer" man sig nog vid den. Sen är den ju inte sänkt heller vilket jag tror skulle göra en hel del. Har aldrig gillat det "framåt" lutande stuket BMW har på de flesta senare modeller. Ska ligga mer lägre och horisontellt i mitt tycke o smak.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.