AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
802

BMW 325i Coupe 1995

Skall köpa en 1995 BMW Coupe som gått 11800 mil, svensksåld. Något speciellt jag bör tänka på??

Visa användare
72
MrBlack
E28 M5 87:a
E30 325Im Turbo 88:a
E30 336 Im 88:a
E34 525-24v 93:a
Motorn, växellådan och bakaxel, dom flesta om inte näst intill alla 325or får smaka kaka dagligen ! Serviceboken ? import ? Kolla upp och prata med tidigare ägare kan vara en billigt sätt att slippa otrevliga överaskningar !
Tack för detta! Har du nån erfarenhet av AC på dessa, denna verkar ge lite grann frisk luft men det är inte Nordpolen direkt...!
Bästa hälsning
Motte

Visa användare
72
MrBlack
E28 M5 87:a
E30 325Im Turbo 88:a
E30 336 Im 88:a
E34 525-24v 93:a
Nää inte mycket men jag tycker att om du provar den nu när d är kallt ute så borde den blåsa på duktigt kallt. Kyler den inte bra nu så borde den inte kunna kyla bra i sommar...
Vantage
På min 94:a så funkar inte AC´n alls.
Bytt på den är efter 20 000 mil följande...
Nedre Spidel-leder fram hö+vä.
Stötdämpare+fjädrar alla 4:a ( pga av bilen var sänkt tidigare ).
Främre bärarms bussning hö+vä - bak.
Köpte bilen när den rullat 16 500 mil oche hade bytt detta innan 18 000 mil.

Kolla sido-rutorna så dom funkar som dom skall.
När dörren öpnnas så skall dessa åka ner lite grann och vice versa när du stänger dom.
Detta brukar krångla på Coupé modellen dock inte min ännu !!
Pixlarna för dator´n brukar falla bort och min = inget undantag.
Rost på bakluckans nedre kant finns på min bil ( IMPORT -01 ).
Runt bakrutan börjar herr rost komma samt på ena dörrstolpen.
Kör bilen året-runt och vägarna vintertid är saltade så vad begära ??

Vantage
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Startades nyss en tråd om detta:
Länk

// MVH Jocke
M-testa den
Att få ac:n att blåsa kallt in i bilen mitt i vintern kommer inte funka

325 fanns väl inte som årsmodell -95? Är det en 328 eller en äldre årsmodell?
anående ac'n, så kan du inte testa den till 100% ,

(Nu e det som jag tror) rätta mig gärna,

om det inte är varmare än 16 grader utomhus så känner ac'n av det, och därmed inte kyler till max,

som sagt rätta mig om jag har fel,

köppte nyligen oxå en e36, ,328 coupe -97 ,
frågade om ac funkade, -Ja svarade säljaren, men icke sa nicke =) ,hade själv inga som helst erfarenheter av ac, så ja tykkte att det blåste kallt, efter en vecka så testar en kompis ac'n, då kunde han höra lagren till kompressorn att de va nått galet =) surt,,,, ska lämna in den till ac firma, för renovering,...

lyssna på oljud från bakaxel (diffklump) låter som nått vinande ljud,
blir högre ju fortare du kör,
hade det på en 325 -92 ,det var mkt störande,

en sak som vore kanon, det var om man kunde boka en "besiktning" i förebyggande syften, och att den inte gills om man får nedslag på saker,utan att den bara funkar som en kontroll,
tex, man vill köpa en bil, man kan inget om bilar,
boka tid, undersök bilen, och få alla resultat, man kanske kan göra så, ingen aning =)
Tack för detta Kenzo! Har du nå'n erfarenhet av 18 tums fälg och däck att köra på? eller någon annan! Steget från 17 till 18 sägs vara långt; några säger att det greppar skitbra någon säger att det är som att åka Dumbo på Liseberg. Anyone?

angående´fälg och däckval ,

se till att fälgarna har rätt ET, e36 har runt ET42 ,Jag har ET38 på mina, och med mina 235\40 sulor så tar det i innerskärmarna när jag rattar fullt,

Har beställt 225\35 däck, hoppas att det kommer gå fritt i hjulhusen, ska sänka bilen snart oxå 30\20

att det greppar bättre med 18" eller att man åker "dumbo" är helt upp till vad man köper för slags däck,

Jag har beställt billiga 18" 225\35 1000:\kr styck Nankang NS-2 heter dom,

kolla gärna min bmw, finns bilder på både 17" och 18"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.