AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
666

Bilder på sänkt E30 325 sökes.

Står i valet å kvalet om jag ska ersätta min nuvarande säkning på 50mm med 40 eller 60mm. Anledning till byte är uppfräschning, gillar inte bruna fjädrar!. Skulle vara tacksam om nån har bilder från sidan av en E30 325 med 40 eller 60mm sänkning.

//M//

sh
31
shilliwack
Bmw E30 -89
nej men det är väll inte så svårt att lacka om fjädrarna:)
föresten vfr ska du köpa nya om du ska ha 40 mm ? då kan du lika gärna kapa av ett varv så har du de har gjort så på min fungerar aldeles utmärkt. :)
jontelinlugg
gå in på Länk och sök på galleriet. Personligen kommer jag renovera upphängningarna med 60mm sänkning fram och 55mm sänkning bak (till 15" krysseker) , men har huvudbry om vilken fjädertillverkare och om det blir Avo, Bilstein B8 alt clubsport, B12 BTS (kit) eller Koni................ kanske du har någon uppfattning om vad som är bäst!

Jonte
Ingen koll på bästa fjäder..Men tror att viktigast är att man köper ett machat kit mellan dämpare och fjäder..Vet inte hur pass bra GE's kit är men har aldrig sett så många varianter för E30, beronede på sänkning, motor och kaross. Är själv dock nöjd med 50mm som iof kan vara en säckad 40mm dito. Men nivån funkar praktiskt, måste dock plocka väck IS läppen när bilen ska ner i garaget..

Visst, pensel renovering funkar oxå..

//M//

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.