|
|
|
|---|---|
| Fundrar på en 120 har ej provkört men ni som har dom går dom tyst o hur pigga slöa är dom å kvaliten skramlar dom i inred inte för att ja tror dt för dt är ju ändå en bmw tacksam för svar | |
|
1-serien är en jättekul bil att köra. Då har jag ändå bara kört 116i som har en ganska slö motor. Av diskussionerna här på forumet så är det många som tycker att 120i är lite trist. De flesta rekommenderar 120d men den kostar ju något mer. Något skrammel i inredningen har jag inte hört och nu ska den ju vara förbättrad i och med facelift om du funderar på en ny bil. |
|
|
120i med hittillsvarande 150-hästarsmotor är väl inget det bästa BMW gjort vad gäller motorn. Själva bilen är det inget fel på, körglad, bekväm och kul, men motorn har en 'platt' karaktär och är varken särskilt snål eller särskilt snabb. Då är 120d betydligt roligare, och den är dessutom ytterst tacksam att 'skrämma upp' lite till med billiga medel (effektbox). Däremot verkar nya 170-hästars 120i lovande - det finns nog inga bilar för provkörning ännu, men om ett par veckor bör den finnas tillgänglig hos handlarna. Å andra sidan får dieseln 177 hästar och blir ännu snålare, så den har fortfarande näsan före..... Med de nya motorerna följer dessutom faceliften, särskilt invändigt ska det vara ett rejält lyft jämfört med tidigare. Inte för att jag hade något skrammel eller andra problem med min 120d (jag körde den 12.700 mil), men vissa detaljer inuti kändes lite 'plastiga'. Rådet blir väl att invänta 'facelift-modellerna' och provköra ordentligt, om det är en ny bil du funderar på. Letar du begagnat är det 120d som gäller, den spöar 120i i precis alla avseenden! Skulle gissa att det är samma sak med nya motorerna, men å andra sidan skiljer det en del i pris. Ska bli spännande när man får en chans att provköra de nya maskinerna! /// Gunnar E. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.