|
|
|
|---|---|
|
Då jag är mer hemma på e30 än e28 tänkte jag fråga om lite hjälp: En Schwarz 528i -86 -22600 mil -Grått tyg -El taklucka -Silvriga original stripes -Tidsenlig kasettradio -Stolsvärme -Original sportratt och Alpina växelknopp Samtliga verktyg, servicebok och lite kvitton finns. Renoverad topp vid 16000 mil, finns kvitto. Trasigt tyg på förarstolen. Inte mycket rost alls. Samtliga vätskor och filter är bytade den senaste månaden samt kupéfläkt, viskokoppling, termostat och frambromsar. Vinterdäck och nästan nya sommardäck på original aluminiumfälg. Riktpris? /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 | |
|
5000 Frasse |
|
|
Då får den nog stanna kvar i garaget tills jag har någon användning av den. :-) /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 |
|
|
Tippar på ca 15000 - 20000. Fina E28or växer inte på träd. Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk |
|
|
Jag skulle nog tippa på ett pris runt 10', kanske uppåt 15 om den är riktigt fräsch, det skulle jag själv kunna tänka mig att slanta upp för en E28 528 förutsatt att den är bes och inte allt för rostig. MVH Niklas (PS, ingen dålig BMW-samling du har) |
|
|
Herr Gaspedal > De flesta verkar ha gått åt som "ungdomsbilar". Denna har levt sitt liv som familjebil. 15-20kkr som utgångspris är mer rimligt i mina ögon. För 5000 får man knappt ett renoveringsobjekt idag. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 |
|
|
Nisse > Låter vettigt, den är besiktad och skattad. Bra bruksskick skulle väl jag kalla det. Allt fungerar klanderfritt men lite små kosmetiska defekter finns. (Tack! Snart hoppas jag att man kan lufta den lite) /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 |
|
|
Tjenare! Jag skulle nog ändå vilja säga att om man ska få ut över 10 papp för en "hyffsat bruksbetonad" E28 528 idag, så har man nog en smula "flax"... Men en klassiker är det hur som helst :) Men utan att se bilen live så är det ju naturligtvis svårt att sia om möjliga pengar att få ut.. Följer det med några andra "godsaker" än det du nämner? Absolut ett stort plus är ju att toppen är renoverad! Har den diffbroms?,det vore ett klart prishöjande attribut anser jag.. Mv+kupéuttag? Mvh Janne. |
|
|
15-20tkr bör vara fullt möjligt, om jag vore ute efter en E28 (bortsett från M5) skulle en manuell M30motoriserad var det jag siktade på och då låter denna som ett vettigt objekt för dom pengarna. Stephan |
|
|
Väldigt svårt att beskriva skick med ord. En spekulant beskrev den som mycket fint originalskick... Skulle tro att efter 5000:- och två helger i garaget så gör den inte helt bort sig på en concour. :-) Ingen diffbroms eller MoK tyvärr, enda "godiset" är att den har dragkrok (originalmonterad). Får se om jag slänger upp en annons med bilder i helgen... Tack för råden! /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 |
|
|
Tjenare Tryggve Blev du av med bilen? Vill du berätta vad du fick? Nu i efterhand ångrar jag lite att jag inte åkte och kollade på den och kanske köpte... ///Niklas |
|
|
Också lite intresserad av vad man kan få för en fin(som det nu troligen är(var?)) 528i E28.... Troligen så fick du lite mer än vad jag värderade den osett för :) Jag gissar på 14000kr....För lite eller för mycket gissat? :) Mvh Janne. |
|
|
Den gick för 12000 om jag inte minns fel nu. Ångrar mig lite i efterhand, men den hamnade hos en kille som förmodligen sköter den rätt. Tyvärr i samma stad som jag jobbar i vilket innebär svåra trauman då den passerar förbi... Hade nog lite förbråttom att bli av med den. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.