AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.477

Intressekoll, Gruppköp CSL baklucka E46

Hallå!

Hur många här skulle vara intresserade av ett gruppköp av CSL bakluckor liknande de som säljs på ebay? De passar både coupé och sedan och finns tydligen i både kolfiber och plåt till väldigt bra priser..
Razvan Terme på stylabilen.se kan ev hjälpa till att ordna detta

Länkar:
Länk
Länk
dj
309
djstiv
M3 3.0 -94
Tjenare!

Är det samma kolfiber baklucka som finns att köpa på bimmerfreak?
Om det blir billigare att köpa denna då, då är jag intresserad!
Lars Jakobsson
Lite svårt att säga vad dom bakluckorna på ebay kommer sluta på i pris i och med att det är bud baserat, men luckorna från bimmerfreak är betydligt billigare än tex. stylabilens...

Bara att ni säger till så kan ni få ett färdigt pris med frakt.

Skicka en powerpost till mig om ni är intresserade, för det är väl betydligt bättre att vi går ihop och just gör ett gruppköp och inte att några köper från det ena hållet än det andra...

Går det att matcha ebay priserna där så är det ju givetvis intressant.
CSL luckorna ifrån bimmerfreak.com verkar endast passa coupé modellerna.
Visa användare
1.542
Razvan Terme
BMW 323i E46 Sedan
Jag har kontaktat säljaren och bett dom göra ett bra pris på luckorna med frakt. Återkommer när jag vet lite mer om priset. Kan dock inte tänka mig att det blir mycket billigare, men jag kan bara hoppas :)

Mvh
Razvan Terme
www.stylabilen.se
Låter mkt bra! =) Hör du efter om pris på både plåt och kolfiber?
Visa användare
1.542
Razvan Terme
BMW 323i E46 Sedan
Den i FRP kan jag erbjuda för 4500:-
Kolfiber: 5800:-

Priserna gäller ifall jag beställer 5 CSL bakluckor.

Mvh
Razvan Terme
www.stylabilen.se
dj
309
djstiv
M3 3.0 -94
Då köper jag garanterat från bimmerfreak...Blir billigare där. 4200kr + frakt. Kan inte tänka mig att frakten kostar mer än 1600kr :)=
Visa användare
1.542
Razvan Terme
BMW 323i E46 Sedan
Jag måste tyvärr ta hänsyn till tull/moms också.

Kostar inte den på bimmerfreak 599 USD + 120-150 USD i frakt. Det blir cirka 5400:-, utan tull och moms.

Jag kan ha fel dock..

Mvh
Razvan Terme
www.stylabilen.se
Lars Jakobsson
Razvan>>Det du räknar på är fullt pris, det som diskuteras är ju som sagt gruppköp och då sjunker naturligtvis kostnaden ännu mer både för luckan och frakten.

Man åker fortfarande på en saftig tull/momsavgift som razvan påpekar, nära 800kr minst.
dj
309
djstiv
M3 3.0 -94
Worst case scenario; 4200kr + 800kr(som ni säger) + frakten som vi delar på vid gruppköp, 400kr/skalle?(om inte mindre?)

=

5400kr
ditt pris = 5800kr

fortfarande 400kr billigare...(och har man tur så slipper man tullen och frakten är billigare)
Lars Jakobsson
Precis, känns inte som man har så mkt att förlora :P

Lars Jakobsson
Sen är det mer regel än undantag att man slipper moms/tull om man betalar i förväg och inte skickar med ups ect.

Visa användare
1.542
Razvan Terme
BMW 323i E46 Sedan
Det är priserna jag kan ge, då jag driver ett företag kan jag tyvärr inte köpa in varan och ge bort dessa utan vinst för att samtidigt betala skatt på delarna. Hoppas ni förstår mig. Men jag förstår Er också, klart man skall ha det billigaste alternativet.

Lars verkar ha ett bra sammarbete med det företaget, jag är säker på att Ni kan få bättre priser av honom.

Mvh
Razvan Terme
www.stylabilen.se
Razvan:

Full förstålse för det. Du ska ha ett stort tack iaf som tog dig tid =)
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
det är bara att be avsändaren skicka det som "present" så slipper ni tullen/momsen , har gjort det på alla mina köp och har aldrig haft problem
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.