|
|
|
|---|---|
|
Vad kommer en servicebok att bli värd när det säljs tomma serviceböcker till BMW på Blocket. Se: Länk För jäkligt! | |
tandeberg |
Kan jämföras med alkoholförsäljning på en Nykterhetsklinik, alla vet att det som säljs kommer att vålla skada och besvikelse...... Och i takt med att det har startats flertalet firmor som håller på med bla mätarskruvning blir detta ingen bra kombination...... Ett ord, Trist |
|
Serviceböcker kan man köpa nya tomma hos BMW, så ingen mening att bekymmra sig över den annonsen BMW CS #5139 |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
haha, jag är helt facinerad över vilka affärsidéer folk kan komma på! köpa servicebok på BMW för 40 kr och sälja dem på blocket för 500 kr. är folk så j-la dumma att de går på det så får de skylla sig själva.... mvh Johan |
|
Så länge det finns idioter så kommer folk alltid att komma på nya konstiga affärs ideer. Men jag måste säga att hans idé ur ren affärs synpunkt är mycket bra. Stor vinst för litet arbete... Serviceböcker har förfalskats i evigheter så att nu några korkade skojare kan köpa upp sig på en bok via blocket gör inte så mycket. Man dubbelkollar ändå alltid boken samt har någon spenderat sura tusenlappar på en service så brukar personen oftast spara servicekvitton - kopior. Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk |
|
Vantage |
Ja korkade är vi väl alla om vi tror att vi får mer för bilen när vi byter in den och serviceboken är ifylld !! Den ende som tjänar på´t är väl bilhandlaren. Vantage |
|
Min granne sålde sin M5 E34 nyligen. Han hade ingen service bok till bilen...nu är den utannonserad med 'full service bok' och har dessutom aldrig varit vinterkörd. Intressant!! |
|
|
Så där har det alltid varit i den branschen mycke skojjare till bilhandlare finns det . Och det är väl bara att beklaga men man får väl följa den gamle "CHRISTER GLENNING" s Tips kolla på skicket tex pedalgummin osv . Jag tror att man ser ganska lätt om en mätare i en bil är "Skruvad" jag menar provkör man en bil som gått 5000-6000 mil på mätaren så känner man om den gått det dubbla i dom flesta fall . Om säljaren har lagt ner en massa pengar på att byta pedalgummin säten stötdämpare avgas-system osv så kan det vara värre att "Känna" milen i den bilen men det händer sällan för det kostar mer än det smakar för säljaren . Henrik Larsson M som i Motor |
|
Gemini__ |
Seven_: Har du länk till annonsen? Mvh: Thomas |
|
jag tycker inte att Milen är helt utslagsgivande på bilar av märket BMW dom håller ju trots allt ganska hög Kvalite . Det är väl värre på tex Ford Vw Opel Skoda Lada osv mm.. serviceboken får man väl kolla extra noga på och sen titta på motor i övrigt ska väl gå att dubbelkolla Serviceböcker har jag för mig att jag läst här på forumet nånstans men är inte säker Henrik Larsson M som i Motor |
|
|
Gemini: Japp Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.