|
|
|
|---|---|
| motivera gärna varför det blev e91 plus en liten bild på den.. | |
| 580Nm,med möjlighet att "boxa" upp till 704. | |
|
Snygg, snabb, ännu snabbare med Promotechbox, 'bara' 638 Nm. Det räcker ett tag. Lagom storlek för två personer, riktig bagagelucka. Mycket trevlig att köra, skall byta runflatdäcken snarast. Janne E91 330D 2006 med Promotech CR5-box |
|
|
Helt enkelt bästa kombinationen av sportighet, design, utrymmen och kvalitet för 350'. Jag har provkört det mesta i klassen och BMW:n "came out on top". Har tyvärr inga bilder ännu, väntar på våren, sommardäcken och nya blackline bakljus... /ElakaKatten |
|
| Kör 325xi T -07 sedan i fredags. Är helnöjd! :-) Ville ha en mindre kombi och precis som ElakaKatten tyckte jag inte att det fanns något annat alternativ på marknaden. | |
|
Har en volvo S40 idag och var på jakt efter en sportkombi, fastnade för Bmw 3-serien. Får in en barnvagn, hockeytrunk eller golfklubbor utan problem. |
|
|
Den bästa på marknaden helt klart.Man tröttnar aldrig på att köra. Praktisk. Bilder kan du se på Mina BMW. |
|
|
För mig så hade bilen de attribut jag sökte - sportig, suverän motor, tillräckliga utrymmen för barnvagn o.s.v. Bilen funkar kanon och är en fröjd att köra. Jag var lite tveksam till om alla 218Hk fanns tillgängliga i början, men nu efter 1000+ mil så är jag inte besviken. Motorn kräver lite inkörning! |
|
|
Bones: Jag håller med, motorn är markant piggare nu efter ca 800 mil =) /ElakaKatten |
|
| Ja, det gäller även 3-litersmotorn (ingen överraskning kanske). I början var jag lite besviken på bränsleförbrukningen, för den var ungefär lika hög som på min förra bil, en 330i E46. BMW hävdade att förbrukningen var lägre med den nya 3-litermotorn, men det var inget jag märkte av. Nu när bilen är ordentligt inkörd drar den ungefär en deciliter mindre per mil. Det känns betydligt bättre att få 27 hk extra och en dl/mil lägre förbrukning. Det är utveckling. | |
|
Efter 496 mil tycker jag det finns en förbättring och rusar vidare mot 800 mil:-)) |
|
|
ElakaKatten sammanfattade det väldigt bra: "Helt enkelt bästa kombinationen av sportighet, design, utrymmen och kvalitet". Provkörde bara ett par alternativ riktigt seriöst (A4, A6) men BMW:n var i en klass för sig. Audi A4 2.0T sport quattro kom nära, men räckte inte till. Med BMW:n handlade det också mycket om mjuka värden som känsla och kärlek till märket sedan barnsben. Min kombo är titansilver, styling 162 sommarfälgar, svart läder och svart innertak. Har inte heller några bilder, väntar på en digitalkamera. Men jag blir fortfarande glad av att se bilen på parkeringsplatsen! /Lars Don't adapt to the road. Be the road. |
|
|
Är det någon som har eller kan länka till en effekt-/momentkurva för 2,5-litersexan i E9x? Min E91 finns på bild i mitt bilgalleri förresten! :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.