|
|
|
|---|---|
|
Var hos SBP imorse. Allt perfekt förutom avgaserna. Har sett inlägg tidigare men inget i denhär klassen. Avgasvärden: CO 0.3 (0.5) CO 2500 0.3 (0.3) LAMBDA 0.97 (0.97-1.03) HC 694 (100) Kan någon vänligen förklara vad detta kan bero på? | |
| Lite fakta. Bilen går jämnt på både låga och höga varv. Den var varmkörd före testet och förbr ligger vid 1.1/mil blandad körning. Ena katten är ny. | |
|
Jag har ett enda tipps som kommer spara dej mycket tid, tro mej jag har varit där. Kör en feldiagnos hos en BMW verkstad som den stora feldiagnos datorn. Jag har haft samma bekymmer tidigare och i mitt fall var det den ena ECM boxen som var kass, dvs den som styr bla inpr. på ena motorhalvan. Felix Icq#133904233 |
|
| Tack för tipset! Sökte på gamla inlägg o märkte att jag inte är ensam i avgasdjungeln. Har bokat tid med BMW nästa vecka. Hopp finns ännu!!! | |
| Se också till att den BMW-verkstad du anv. är akrediterad att släcka 2:or, så blir det lite smidigare. | |
|
Smidigare och smidigare... Tipset är ju att kolla vad verkstaden tar betalt för att släcka tvåorna också. Har sett kvitto på upp till 800:- för att släcka en enda tvåa. Då är det klart värt den extra tiden det tar att köra inom bilprovningen. Men är priset inte högre än de 180:- så är det ju kanon! Jeppe |
|
| Ok, jag trodde det ingick i reparationen. Men det gör det kanske inte, eller varierar det mellan verstäderna ? Verkar ju konstigt att ta betalt för att bekräfta något som de redan gjort. Eller ? | |
|
Har du varit med om en verkstad som gör någonting gratis?? Säger dom att det ingår i reparationen så kan du räkna stenhårt med att reparationen blev dyrare för att det skulle "ingå". Jeppe |
|
PETER.O |
Verkstäderna får betala en viss summa (50000:- om året tror jag) för att släcka 2:or så det får kunderna betala. Mvh Peter |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.