AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
517

735IA 92 som går dåligt

Visa användare
215
civ98ssu
E46 330 02 Turing
E39 525 02 Sedan
Hej Alla!!
Jag har en væn som har en 735ia 92 års modell. Bilen går jætte dåligt (altså mycket fett). Vi har varit på två olika verkstæder men de viste inte riktigt var det var exakt. Kunde bara gissa si o så. Bilen har gåt 35000 mil, men det ær møjligt att den har gått mer. Kamaxlen ær lite slitn. Jag vet att dessa motorer har problem med kamaxel. Har læste fel koder men hittar inget mærkværdigt. Bilen har hyfsat kaross och interiør. Men inte værd att lægga 15 - 20 tusen. Jag tror bæsta løsningen ær att bytta motor. Ær den krånglig? Kan man hitta en motor med frisk kamaxel? Men kanske finns nån hær på forum som har råkat ut før samma fel och vet vad det ær?? Snælla hjælp behøvs!!

Mvh. Said
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Tja,gissa kan jag också :)

T.ex bränsletrycksregulatorn,givare till insprutningen,lambdasond,LMM,mm.mm....
Men på vissa av mina uppräknade fel så bör du ju hittat någon form av fel på diagnosen kan man ju tycka..

Att "hitta" rätt diagnos via din beskrivning är jag tyvärr inte man att göra,men om du beskriver vad du(vännen) bytt och eventuellt kollat(om han öht gjort något) så kanske du får bättre svar..

För övrigt så är det ju ingen garanti att du efter motorbytet får någon nämnvärd förbättring...annat än möjligen en friskare kamaxel och mindre oljud därav+naturligtvis något mindre risk för div vipparmsras osv osv. :)

Finns säkert bättre gissningar/förklaringar ev. åtgärder än vad jag gett nu om du kollar i "sök inlägg" här uppe på sidan..

Skriv gärna tillbaka när felet lokaliserats..

Mvh Janne.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.