|
|
|
|---|---|
|
Alla instrument och kontrollampor blinkar, hastighetsmätaren och varvmätaren fungerar inte. Lossade batteriet och lät kablarna ligga av någon minut och allt blev återstält och fungerade. Men när jag startade bilen dagen efter är problemet likadant. Lossade batteriet igen men du hjälper inte detta. Under körning kan hastighetsmätaren börja fungera igen och sedan fastna i ett läge. Vad kan problemet vara? Mycket tacksam för hjälp | |
| lossa instrumentet,så inte någon kabelhärva ligger o glappar bakom instrmentet.hände liknande för mig på 325,prova o se... | |
| lossa instrumentet,så inte någon kabelhärva ligger o glappar bakom instrmentet.hände liknande för mig på 325,prova o se... | |
| där hände det något,förlåt gubbar o flickor... | |
|
Det kan bero på ganska mycket. Kika in på instrumentets baksida och känn på kontaktstyckena. Många signaler kommer via I och K-buss från t.ex ljusmodulen. Litet glapp på denna signalbuss kan ge stora resultat som i ditt fall, och kan ligga i helt andra delar än inne i själva instrumentet. Är det så att man har gjort nåt mera jobb på bilen nyligen, t.ex med stereo eller mittkonsoll, runt handskfack och säkringar/reläer, eller i närheten av ljusmodulen på nederdelen av höger A-stolpe? Annars återstår kanske att öppna instrumentet och kolla över lödningar och komponenter på kretskortet. FP |
|
|
Tack för svaren, skall kolla bakom instrumentet. Det konstiga är att det fungerade när jag tog loss pluskabeln på batteriet i ca 5min. (Första gången)Det har inte gjorts några jobb på bilen förutom att jag bytt vänster bromsljus bak och vänster bakljus. Batteriet är ca 2,5år och bilen startar utan problem och allt annat fungerar. Kan det ändå vara något med batteriet? |
|
| Har kollat bakom instrumentet och kontrollerat kontaktstyckerna som går in i instrumentpanelen. Hittar dock inget fel. Satte ihop allting igen utan något bättre resultat. Alla varningslampor mm blinkar fortfarande alla givare stendöda, dock började hastighetsmätaren fungera igen efter ca 1mils körning, den slutade dock igen att fungera efter en liten stund. Mätarställningen ställer sig på massa olika siffror. Kan det vara instrumentpanelen (kombi instrumentet) som har rasat? | |
| med största sannorlikhet har du fårr virus :P | |
|
Åkte förbi BMW i Göteborg, och de hadde ingen tid att hjälpa mig idag men de trodde att det var kombi instrumentet som slutat fungera. Pris ca 5000-6000:- Är det någon som vet om man kan köpa en beg från skroten och montera. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.