|
|
|
|---|---|
|
Hej! Satt och kollade lite på eBay och såg att bl.a. kylare kostade väldigt lite i Tyskland. Ungefär 130-140 euro för fabriksnya kylare till E39. Mekonomen tar ca. 3000kr för en likadan. BMW vet jag ej vad de tar. Det fanns även AC kondensor för småpengar. Undrar om någon köpt kyldelar från Tyskland och kan säga om det är något att ha? Finns det något sätt att veta något om kvalitén? Då jag åker på ett kylarbyte snart så skulle det ju vara skönt om man kunde få det för 1/3 av priset. Exempel på kylare: Länk Någon som vet något? | |
|
Måste säga att det är väldigt billigt. En kylare på BMW kostar ca 3100:-, i mitt fall (Göteborg) var de billigast. Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk |
|
| Jag hade inte tvekat, och vad gäller kvaliten - tja, måste nästan vara omöjligt att göra en sämre kylare än original kylaren. | |
|
Blev själv intresserad att köpa en ny kylare då priset är under 50% jmf. m. här i Sverige. Men efter ha kollat på aktuell hemsidan Länk så verkar inget av oem numren stämma med ETK. Ska vara 17 11 1 712 982 för E34 525 M20 motor men tyska företaget hänvisar till 17 11 1 719 305 som i och för sig har rätt mått men är en kombinerad oljekyl enl. ETK. Är det en likvärdig kyl i alla fall?? /Z-motor |
|
|
Har köpt massa delar (kondensor, länkarmar, motorfästen m.m.) från tyska ebay-shops och det har funkat klockrent varje gång! Det mesta har haft halva priset mot i sverige inklusive frakten. Så sök på, det lönar sig! //C |
|
|
Ja, prisbilden är ju helt den rätta, men fick aldrig kylar numret att stämma med etk-nr, känns lite som att köpa grisen i säcken trots lockande pris & billig frakt. /Z-motor |
|
| Det står ju också att du kan kontakta försäljaren och fråga........ | |
|
Jo, det är ju helt sant. men om inte försäljaren vet vilka nummer som är vad på hemsidan så är det svårare. /Z-motor |
|
| vet man om man får grejerna.. och rätt....vad kostar frakten? | |
| Jag skulle vara försiktig. Beställde främre casterstag till min E34, betalade men har fortfarande inte fått några stag. Slutade med att jag köpte hos Mekonomen. Skulle stagen dyka upp nu ett halvår efteråt så får jag väl sälja dem. Låter det för bra för att vara sant så är det nog det. | |
| Klart man inte vet om man får grejerna. Det vet man väl aldrig! Inte ens om man köper i sverige. Har däremot säljaren (företag f.ö.) 1000 eller 10000 omdömen varav 99,3% är positiva och de negativa 0,7% är att lev. Tog 3 veckor så finns mycket lite att oroa sig över. Att man skall få grejerna eller inte är nog inget problem om man köper av en säljare med många auktioner och mycket positiv feedback. Däremot är det just kvalitén jag undrar över. Men som någon skrev (ser ej vem just nu, autopower wap) så kan väl kvalitén ej vara mycke sämre än original... Har köpt div. Andra saker på ebay utan problem och kan antagligen göra detsamma med detta. Ville bara veta om någon köpt just detta i tyskland och visste något om kvalité, passform mm. | |
| men det går att hitta ganska billigt här hemma oxå, köpte en ny kylare med ett års garanti till min 540 -93 för 1900:- Det var fr kylarservice i Örebro... | |
|
Lennan > Har du tfn.nr t. Kylarservice eller är det Kylare vid Lillån/Bagarvägen? /Z-motor |
|
| Japp... Det är kylarservice vid lillån, nära bilprovningen! | |
|
Ok, tack, då ska jag oxå höra med dem. /Z-motor |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.