AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.558

Problem med rost.

Pe
157
Pekki
320dT -14
Var inne på Carlsson Bil i Örebro idag o visade upp min bil för en inspektör från BMW.
Jag har rost på huv, bagageluckan , både instegen i bak o ena bakdörren.
Efter en stunds tittande kom har fram till att jag bara skulle få en ny motorhuv o inget annat resten skulle jag få fixa själv.
Hur är det med er alla andra som har fått era bilar fixade?
Har nån speciell inpektör kollat på era bilar med?

Har en 330 touring -02.
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Vad jag hört så varierar attityden beroende på verkstad, de ska ju byta samtliga grejer? Kolla hos någon annan i ditt område om du inte orkar tjafsa...

// MVH Jocke
Li
478
Limpur
E39 528iA Touring -98
E34 525i Touring -95
E36 316i Coupé -96
De ska fixa allt. Gå via BMW Sverige om inte annat så får de trycka på.
Fixade min förra 530i (rost i fågelbadet) på M-bilar i Västerås. Inga diskussioner alls, bara att boka tid för rep.

__
BMW - When you need power and comfort.
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
vilka hycklare.är det 6 år,så är de det ingen snack om saken...
Dicke o: mot genomrostning...
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Precis... Lackgarantin gäller bara 3 år hörde jag hos Solna... Borgs Bil bytte.

Åk någon annanstans som mixim säger.
Da
168
Davido
525iA M-sport Touring -03
Lackgarantin är 6 år. Jag bytte båda bakdörrarna och motorhuven för några månader sen. Dom bytte utan snack...
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
exakt det jag menar davido...
Läs i serviceboken. Där står klart och tydligt att garantin gäller 6 år, mot genomrostning! Dock brukar bmw vara väldigt generösa med rostskyddet. De brukar byta den drabbade karossdelen så fort det finns tillstymmelse till rost. Efter garantitidens utgång så är det dock kört.
po
769
powerpak
325i touring-2001
318iS-mtechII-88
precis samma sak för mig och även det på Carlsson Bil Örebro..
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Även jag har problem med rost på motorhuvet, inga problem byttes ut idag i Jönköping.
Pe
157
Pekki
320dT -14
Inget illa sagt om Carlsson Bil utan det var en snubbe högre upp på BMW som var där o kollade på min bil.
Var inne o visade bilen i början av dec. första gången för gubbarna på Carlsson Bil o dom tyckte att byte av huv o bagagelucka var solklart men det andra skulle den andra snubben kolla på o ta beslut.
På bagageluckan har jag små bubblor i lacken längs hela vägen under glasluckan o i bakdörren har det krypit typ rost under lacken i framkant av dörren på insidan.
Blev ju väldigt besviken iaf.
Har går man o köper en bil för väldigt dyra pengar "dyrt för mej iaf" o så kommer det rost på en 5 år gammal bil.
Har haft andra BMW som varit äldre än den här o har inte haft rost på nån av dom.
Njuren
"6år mot genomrost"..... Bara de att endast lämna 6 år är skandal på en bil för över en kvarts mille. Vara "generös" och laga grejerna finns inte, utan de SKA laga bilarna utan snack.

Njuren: Om det vore så väl. Att de endast ger 6år (eller gav, 12år numer) är väl kanske inte så mycket, men den garantin går iaf att använda. De flesta andra tillverkare är stenhårda på att det ska vara genomrostat för att garantin ska gälla. En kompis som kör audi med hela tio års rostskyddsgaranti fick veta att hans rostiga bakskärm minsann inte skulle lagas på garanti. Det var inte genomrostat... bara att punga ut de pengarna själv. Så längre garantitid är inget som behöver vara bättre Om den inte går att använda...
Njuren
Det kan vara så väl, om vi konsumenter i sverige klagar och säger ifrån vid minsta lilla. Tyvärr accepteras det för mycket därav vissa Åfs nonchalans. De tror tyvärr att de gör kunden en tjänst i många lägen. Tom Danskarna undrar vad vi sysslar medLänk

Faktum är ju ändå att bilen är sönder från fabrik. Rostskyddgarantin bör kompletteras med Karrosgaranti på 10-12 år,hade varit ngt för BMW o MB "Alla fabrikationsfel åtgärdas"

Att din vän inte fick lagat skärmen är ännu ett bevis på nonchalans från "premiummärkena" Han lär ju aldrig handla bil där igen därav en kund mindre för dem. De stjälper sig själva med sin dumhet.

"det tar tid att bygga upp ett förtroende men kan ta sekunder att förlora det"

Pe
157
Pekki
320dT -14
Dags för en uppdatering av denna tråd..

Åkte in till Autowåx i Karlstad fredag den 13 juli o visade upp bilen för samma saker som jag gjorde i Örebro.
En gubbe på service hängde med ut o kolla lite på bakluckan o båda dörrarna på höger sida. O hans ord var "jaja det här e inge snack . de e klart vi byter dom här grejerna" . Han boka in en tid för byte till den 27/8.
Har nyss varit o hämtat bilen o fått nya dörrar höger sida o ny baklucka.

Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Jag hämtade min bil idag också =)

Nya framdörrar och omlack. Det blev kanon! Inte ett stenskott på framskärmarna längre :P

Jag fick vara utan bil i två veckor men det var det värt. Baklucka och huv byttes tidigare så nu är ju halva bilen bytt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.